گسترش اعتراضات دانشجویی و آثار آن بر دولت های غربی

یک شنبه 9 اردیبهشت 1403 - 7:0:0
گسترش اعتراضات دانشجویی و آثار آن بر دولت های غربی

دامنه حمایت از فلسطین و مردم غزه و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و درخواست برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و دیگر محدود به یک کشور نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که ورود پلیس آمریکا به دانشگاه و برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که در حمایت از فلسطین تجمع کرده‌اند، نه تنها مساله را حل نکرده و نمی‌کند، بلکه جمعیت بی‌طرف بیشتری را به سمت حامیان مردم فلسطین و غزه می‌کشاند.

دامنه حمایت از فلسطین و مردم غزه و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و درخواست برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و  امروز محدود به یک کشور و منطقه نیست؛ تقریبا علاوه بر آمریکا،‌ در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز این اعتراضات شکل گرفته است. 

در جریان دخالت پلیس در دانشگاه ها تعداد زیادی از دانشجویان و اساتید دستگیر و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند که این مساله خشم افکار عمومی در آمریکا و کشورهای دیگر را در بر داشت. بیش از ۱۰۰ دانشگاه‌ در دنیا در حمایت از مردم غزه و مخالفت با نسل‌کشی اسرائیل در غزه دست به اعتراض و تحصن زدند و این تحصن‌ها با وجود هشدار و دخالت پلیس همچنان ادامه دارد.

دانشجویان از مقامات و روسای دانشگاه‌های خود می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌ها و موسساتی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

«مجید تفرشی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه گفت: حمایت راهبردی دولت‌های غربی و آمریکا از اسرائیل جای هیچ اما و اگری نداشته و ندارد. طی ۷۵ سال اخیر که از تاسیس رژیم صهیونیستی می‌گذرد همواره آمریکا ادعا کرده که میانجی صلح میان اعراب و اسرائیل است، در عین حال با یک طرف قضیه یعنی اسرائیل مناسبات ابدی و راهبردی غیرقابل خدشه داشته و دارد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:17:56