کتائب حزب الله : آمریکایی ها در خروج از عراق تعلل نکنند

دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 21:0:0
کتائب حزب الله : آمریکایی ها در خروج  از عراق تعلل نکنند

کتائب حزب الله عراق با ابراز نارضایتی از روند خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور، تاکید کرد آمریکایی ها به فکر خروج از عراق باشند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری رویترز مدعی شد که  کتائب حزب الله عراق  به علت عدم پیشرفت در زمینه خروج نیروهای آمریکایی در سفر شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن، به حملات ضد آمریکایی باز می گردد.
پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند.
کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است. آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست.
این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.
نخست وزیر عراق روز شنبه  و پس از پایان سفر رسمی یک هفته ای خود به واشنگتن به بغداد بازگشت.
مذاکرات گسترده با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی و امضای قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت های بزرگ آمریکایی، دیدار با رییس جمهور، وزیر دفاع و دیگر مقامات آمریکایی از مهمترین برنامه های نخست وزیر عراق در این سفر بود.
یکی از محورهای سفر السودانی به واشنگتن رایزنی درباره برنامه زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود.
 جو بایدن در سال 2021 میلادی بعد از انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا،  طی سخنانی  از پایان «مأموریت رزمی» نیروهای این کشور درعراق خبر داد اما تاکنون این موضوع عملی نشده است.
گروههای مقاومت تأکید دارند که آمریکا در تلاش است به هر نحوی حضور خود را در عراق حفظ کند و به همین دلیل بارها هشدار داده‌اند که حضور اشغالگران آمریکایی را تحمل نمی‌کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 3 اردیبهشت 1403 - 10:32:0