در گفتگو با شبکه ان.بی.سی آمریکا مطرح شد؛

امیرعبداللهیان: کوادکوپترهای رژیم اسرائیل در حد اسباب بازی کودکان ایرانی بود

شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:58:10
امیرعبداللهیان:  کوادکوپترهای رژیم اسرائیل در حد اسباب بازی کودکان ایرانی بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سرنگونی ریزپرنده های رژیم صهیونیستی در خاک ایران گفت: چیزی که اتفاق افتاد، حمله‌ای نبود، پرواز ۲ یا ۳ کوادکوپتر در حد اسباب بازی کودمان ما در ایران بود که فوراً هم منهدم شدند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با  شبکه ان.بی.سی آمریکا تصریح کرد:  اگر رژیم اسرائیل اقدام ماجراجویانه‌ای انجام ندهد، ایران اقدام جدیدی روی رژیم نخواهد داشت. البته شب گذشته در رسانه‌های آمریکا و برخی از متحدان رژیم اسرائیل هیاهویی به راه انداخته شد و گفته شد رژیم اسرائیل یک پایگاه هوایی در شهر اصفهان را مورد هدف قرار داده است. خیر؛ صرفاً ریزپرنده‌هایی که ممکن است فیلمبرداری یا کار تجسس می‌کنند، از داخل اصفهان به پرواز درآمده و بلافاصله توسط سیستم پدافند هوایی ما ساقط شده‌اند.
امیرعبداللهیان افزود: برای ما اثبات نشده که ارتباط بین این ریزپرنده‌ها و رژیم اسرائیل وجود داشته باشد. اما در صورتی که رژیم اسرائیل قصد ماجراجویی و اقدام علیه منافع ما را داشته باشد، پاسخ بعدی ما فوری و حداکثری خواهد بود.
امیرعبداللهیان همچنین گفت: ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم. ما می‌توانیم همچنین تمامی بنادر اقتصادی اسرائیل را هدف قرار دهیم. اما خطوط قرمز ما غیرنظامیان هستند. هدف ما فقط اهداف نظامی است.
دیپلمات ارشد ایران در ادامه مصاحبه خود افزود: ایران هیچ اطلاع قبلی از حمله حماس (۷ اکتبر) نداشت. حماس یک سازمان تروریستی نیست، بلکه یک جنبش آزادیبخش مخالف اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل است.
وی همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را «نامتعادل» توصیف کرد و تل‌آویو را مقصر بن‌بست در مذاکرات آزادی اسرای صهیونیست دانست.
امیرعبداللهیان همچنین عنوان داشت رژیم صهیونیستی برای جبران ناتوانی خود در دستیابی به اهدافش در جنگ غزه، درخواست‌های بیش از حدی دارد.
وی ادامه داد: اسرائیل نه توانسته حماس را نابود کند و نه رهبران داخل غزه را دستگیر کند، نه توانسته حماس را خلع سلاح کند، نه قادر به نابودی تسلیحات و تجهیزات است. بنابراین به کشتن زنان و کودکان متوسل شده و اکنون در میز مذاکرات تلاش می‌کنند تا آنچه را در حملات به دست نیاوردند، به دست بیاورند.
وزیر خارجه ایران همچنین گفت، امیدوار است که توافقی به زودی برای آزادی اسرای صهیونیست به عنوان بخشی از یک توافق گسترده حاصل شود: حماس آماده است تا آزادی اسرا را در قالب یک بسته سیاسی بشردوستانه که همه چیز را در بر می‌گیرد، ادامه دهد. فکر می‌کنم که الان، وقت خوبی است. این یک فرصت خوب است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:51:14