حیرت رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی از حمله سپاه + فیلم

یک شنبه 26 فروردین 1403 - 10:35:0

پیش از پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری اسرائیل، رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه در مورد احتمالات و معادلات و نیز ماهیت و پیامدهای پاسخ ایران گمانه‌زنی می‌کردند ولی هیچ‌یک عملیات گسترده و مستقیم را پیش‌بینی نکرده بودند.

الکوثر - ایران

پاسخ قاطع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه طی ساعات پایانی شنبه‌شب ۲۵ فروردین و بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ماه رقم خورد؛ رویدادی که به سرخط اصلی خبری و تحلیلی رسانه‌های جهان بدل شد.

از زمان حمله ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، به ویژه پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر مبنی بر قطعیت تنبیه رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی‌ها در مورد نحوه عملیات ضداسرائیلی ایران در سرزمین‌های اشغالی قوت گرفته‌ بود.

رسانه‌های آمریکایی با اشاره به آنچه رصد جابه‌جایی تجهیزات نظامی ایران می‌خواندند، عملیات موشکی و پهپادی ایران در روز جمعه ۲۴ فروردین را پیش‌بینی کرده بودند؛ پیش‌بینی‌ که درست از آب درنیامد و به گمانه‌زنی‌ و نیز ابهام‌ها دامن زد.

در این میان، رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان تلاش می‌کردند با برجسته‌سازی احتمالات و معادلات وقوع جنگ گسترده، تاکید بر پاسخ حتمی رژیم اشغالگر به عملیات مستقیم احتمالی ایران، تشریح پیامدها و مخاطرات ناگوار جنگ به ویژه برای ایران، اصرار بر پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی، محتمل دانستن تشدید جنگ‌های نیابتی، ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در منطقه، دوگانه‌سازی میان نگاه مردم و حاکمیت در مورد پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی، تاکید بر توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم تل آویو و ... در خصوص مساله واکنش ایران به تجاوز ۱۳ فروردین واهمه‌افکنی کنند.

آنچه ۲۵ و ۲۶ فروردین در عمل رخ داد، از تحلیل‌ و ارزیابی‌های نامعتبر این رسانه‌ها در روزهای گذشته نشان دارد.


یک شنبه 26 فروردین 1403 - 10:22:56

دسته بندی :
برچسب :