مذاهب اسلامی بر امور فقهی بیش از سایر حوزه ها تمرکز کرده است

چهار شنبه 8 فروردین 1403 - 21:0:0
مذاهب اسلامی بر امور فقهی بیش از سایر حوزه ها تمرکز کرده است

شیخ طارق نصر، اندیشمند مصری الازهر الشریف و متخصص تفسیر، با اشاره به ضرورت وحدت میان مسلمانان و مذاهب مختلف آن اظهار کرد: امروزه مذاهب اسلامی بیش از آنکه به امور مهم واساسی وحدت تمرکز داشته باشند، توجه خود را به امور فقهی معطوف کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ نصر در برنامه «الوجه الآخر» گفت: بیشتر فرق اسلامی به بعد فقهی دین معطوف شده است، در حالی از جهات اساسی مغفول مانده است، اگر به قرآن کریم نگاهی بیاندازیم در میابیم مسائل فقهی از پنج درصد تجاوز نمی کند، اما بحث از وحدت بسیار گسترده و هدف از گفتن لا اله الا الله توجه و روی آوردن به وحدت است. قرآن کریم می فرماید: «أ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ» پس باید توجه داشت هدف یکی است: دشمنان ما بسیارند لذا اینجا وحدت ضرورت بیشتری می یابد. 

شیخ طارق نصر افزود: ما را به عدم اتحاد و تفرقه سوق می دهند باید بدانیم اگر در مسأله  ای هم اختلاف داریم، اختلاف تنوع مذاهب است؛ مذاهب اسلامی باید آگاه باشند که باشند مبدأ دین و مرجع هر فرقه ای آن قرآن کریم است.

امید است به وحدتی درخور و پربرکتی برسیم که ملت مسلمان را متحد کند حتی اگر بین ما اختلاف باشد، وحدت پر رنگ تر از آن است، ما مذاهب اسلامی هرگز چیزی را با خدا شریک نکرده ایم و همه می گوییم: لا اله الا الله.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 8 فروردین 1403 - 20:58:48

دسته بندی :