برگزاری آئین تحویل سال نو در حرم مطهر امام رضا (ع)

چهار شنبه 1 فروردین 1403 - 11:32:27
برگزاری آئین تحویل سال نو در حرم مطهر امام رضا (ع)

حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) میزبان زائرانی بود که به منظور آغاز سال نو در جوار این امام رئوف به آستان مقدس وی مشرف شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مراسم با حضور بی شمار دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع)  که از جای جای ایران اسلامی به این مکان ملکوتی مشرف شده بودند  در حالی برگزارشد که  لحظات زیبا و باشکوه تحویل سال در کنار امام رئوف و مولای عطوف حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) رقم خورد و در لجظه تحویل سال همه زائران یک صدا دعای یا مقلب القلوب و الابصار را که  نوای خوشش در همه صحنها و رواقهای حرم رضوی طنین انداز  شد زمزمه کردند.

  نقاره های حرم رضوی به صدا درآمد و زائران  زیر نم نم باران و نزول رحمت الهی با زمزمه کردن یا مدبر اللیل و النهار  و یا محول الحول و الاحوال  نخستین ثانیه‌ها و دقایق سال نو را به عطر حضور در حریم پاک رضوی گره زدند و بهترین حالشان را از درگاه معبود در حریم دوست طلب کردند .

مراسم تحویل سال نو با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فُصِّلَت با صوت حامد علیزاده از قاریان ممتاز و بین المللی آستان مقدس رضوی آغاز شد و در ادامه زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع) میهمان اجرای زیبای گروه تواشیح و هم‌خوانی «ولیعصر» شدند.

اجرای نماهنگی از عرض تبریک اقوام مختلف ایران  از برنامه‌های فرا رسیدن سال نو در حرم رشوی بود و سپس ابوذر طاهری از سیستان و بلوچستان، سید بهمن نجفی از لرستان و محیی الکاملی از قوم عرب با زبان و گویش مردم سرزمین خود سال نو را به آنها تبریک گفتند.

پخش  نماهنگی با موضوع معرفی مهمترین رویداد‌های کشور در سال ۱۴۰۲ از جمله سفر رهبر انقلاب به مشهد الرضا (ع) بعد از سه سال، تولید داروی سرطان تیروئید، تولید داروی درمان صرع، درمان رایگان ناباروری با استفاده از هوش مصنوعی از دیگر برنامه‌های بخش  آئین تحویل سال  نو در حرم مطهر رضوی بود.

این ویژه برنامه که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، از شبکه قرآن و معارف و شبکه خراسان رضوی و نیز تلوزیون اینترنتی حرم مطهر رضوی (رضوی تی وی)  پخش شد و از این طریق میلیون‌ها عاشق و دلداده از راه دور زائر حرم حضرت رضا (ع) شدند؛ حرمی  که در تقارن دو بهار یکپارچه نور و سرور است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 فروردین 1403 - 9:46:14