گزارش برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

ایران در کنار مردم سوریه برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا

شنبه 26 اسفند 1402 - 10:21:6

مردم سوریه هرچند در ماه رمضان از تحریم های ظالمانه آمریکا رنج می برند اما فعال‌سازی قراردادهای اقتصادی دمشق با کشورهای همپیمان به‌ویژه ایران، تأثیر تحریم‌ها را کاهش داده است.

­­­ویژه ‌ -الکوثر: گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست،  تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه دولت و ملت سوریه اواسط دسامبر 2019، زمانی که سنای آمریکا قانون سزار را امضا کرد، تشدید شد.
این لایحه تحریمی به سرعت توسط  دونالد ترامپ، رئیس جمهورسابق آمریکا  تصویب و به قانونی ناجوانمردانه علیه سوری ها تبدیل شد و مشکلاتی برای مردم این کشور ایجاد کرد.
اما فعال‌سازی قراردادهای حمایت از اقتصاد سوریه که با کشورهای هم پیمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران منعقد شد، تأثیر تحریم‌ها را کاهش داده است، هرچند  کارشناسان می گویند درهمین گشایش اقتصادی هم  تجزیه‌طلبان شرق فرات کارشکنی و وضعیت معیشتی مردم سوریه را بدتر می کنند.
14 رمضان برای مردم سوریه از آغاز جنگ ضد این کشور گذشته است، جنگی که  همه زیر ساخت های تولید و اقتصاد سوریه را هدف قرار داد و باعث کاهش قدرت خرید مردم  شد. جنگی که سایه خود را بر کوچکترین جزئیات  زندگی سوری ها انداخت. 
هم اکنون مردم و دولت سوریه با فشارهای ناشی از جنگ و تحریم دست و پنجه نرم می کنند اما دمشق  در سال 2024 به دنبال توسعه و اجرای توافقات باقی مانده با کشورهای هم پیمان به ویژه در زمینه بازسازی است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 26 اسفند 1402 - 10:21:2