اهل تقوا و ایمان کجا و ثروت های دنیوی کجا؟!

جمعه 25 اسفند 1402 - 18:0:0
اهل تقوا و ایمان کجا و ثروت های دنیوی کجا؟!

آقای دکتر شیخ علاءالدین الزعتری، استاد فقه تطبیقی ​​و اقتصاد اسلامی در برنامه «الوجه الآخر» درباره راهکارهای اسلام در زمان اختلاف مطالبی بیان کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ علاءالدین زعتری در برنامه «الوجه الآخر» گفت: اهل تقوا و ایمان از این ثروت های دنیوی بالاترند، پس آنها را موحد و دلسوز می یابی.
شیخ علاء الدین می فرماید: باید تفاوت واژگانی مشیت و اراده و رضا را از منظر زبانی بدانیم. خداوند متعال می فرماید: وَلَا يَرْضَىٰ لِعِبَادِهِ الْكُفْرَ ۖ

وی افزود: چرا برخی آیات را می خوانیم و برخی دیگر را فراموش می کنیم باید به قرآن در تمام ابعاد و آیات نگاه کنیم، نه اینکه قسمتی از یک آیه را قرائت کنیم. می گوییم مقصود این آیه اختلاف و اختلاف و دوری از هم است پس چرا این افراط در بحث است و چرا آیات را نمی خوانیم؟

شیخ علاء الدین زعتری ادامه داد: وقتی قرآن می فرماید: أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ : جمع این آیه أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ و آیه لذلك خلقهم می شود:  برای رحمت آفریده شده اند. اهل شهوات کسانی هستند که بر سر منافع دنیوی منازعه می کنند، اما اهل تقوا و ایمان از این ثروت های دنیوی بالاتر و والاترند، پس آنها را متحد می بینید، دلسوز و عاشق در راه هدف مشترک تلاش می کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 25 اسفند 1402 - 20:30:25