رسانه عبری : تشکیلات خودگردان در حال تشکیل نیروی نظامی در غزه است

چهار شنبه 23 اسفند 1402 - 12:12:14
 رسانه عبری : تشکیلات خودگردان در حال تشکیل نیروی نظامی در غزه است

کانال 14 رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی خبر داد که «ماجد فرج»، مدیر دستگاه اطلاعات فلسطین، در حال راه‌اندازی یک تشکیلات مسلح در جنوب نوار غزه است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  کانال 14 رژیم صهیونیستی اعلام کرد این تشکیلات از جوانان و خانواده‌های اهل غزه که هوادار حماس نیستند در حال تشکیل است.
صدها هزار تن از ساکنان مناطق شمال و مرکز نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی ناچار به ترک سکونتگاه‌های خود شده و در جنوب نوار غزه مستقر شده‌اند.
روز گذشته، رسانه رسمی رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد که یوآف گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، پیشنهاد کرده است که «ماجد فرج»، مدیر دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین، پس از پایان جنگ به طور موقت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.
رسانه رسمی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که تل آویو در حال بررسی استفاده از رئیس سازمان اطلاعات فلسطین برای ایجاد جایگزینی برای حاکمیت جنبش حماس در روز پس از جنگ است.
همزمان یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون در رژیم صهیونیستی، گفت: طبیعی است که نام فرج را به زبان بیاوریم، زیرا او در تشکیلات خودگردان فلسطین از چهره هایی است که بیشترین همکاری را با ما علیه حماس داشته است.
وی در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: دستگاه غیر نظامی هیچ مانعی برای همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد، زیرا حتی امروز نیز با آنها کار می کند. دولت باید تصمیم بگیرد که آیا با سیاست سروکار دارد یا با امنیت اسرائیل. اگر موضوع امنیت اسرائیل است ما با تشکیلات خودگردان فلسطین کار خواهیم کرد.
لاپید در این حال ادامه داد: ما فقط امنیت خود را تضمین خواهیم کرد و اتکا به تشکیلات خودگردان فلسطین در جنگ با تروریسم را پیشنهاد نمی کنیم.
نام ماجد فرج پیش از این به عنوان جایگزین احتمالی محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین مطرح شده بود.
بر اساس گزارش های مطبوعات عبری، ماجد فرج (61 ساله) قدرتمندترین و عالی‌ترین شخصیت امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین است و از نزدیکان عباس محسوب می شود و روابط بسیار خوبی با مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.
بر اساس این گزارش ها، ماجد فرج به نمایندگی از مقامات فلسطینی مسئول هماهنگی با شاباک، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی عربی و غربی است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 اسفند 1402 - 12:12:8