صد وپنجاه‌ونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه بمباران غزه در ماه رمضان

چهار شنبه 23 اسفند 1402 - 10:21:37
 صد وپنجاه‌ونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه بمباران غزه در ماه رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد و چه بسا شدیدتر شده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علاوه بر تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه یورش‌های گسترده نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری نیز ادامه دارد.
خبرنگار شبکه المیادین در این خصوص گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی را در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه با خاک یکسان کرده است. بمباران خانه‌های مسکونی در خیابان الصحابه واقع در شهر غزه نیز چندین زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشت.
این حمله‌های هوایی وحشیانه منطقه‌های شمالی شهر خان یونس را دربرگرفت. همچنین دست کم ۲ فلسطینی در جریان بمباران محله الدرج در شمال شهر غزه به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.
حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی نیز به صورت بی امان بخش‌های شرقی خان یونس را در هم می کوبد.خبرنگار المیادین تصریح کرد که این حمله‌های توپخانه ای به همراه تیراندازی‌های گسترده اطراف شهر حمد را واقع در شمال غرب خان یونس هدف قرار داده است.
از سوی دیگر با وجود آن که ۱۵۹ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اشغالگران صهیونیست می‌گذرد نیروهای فلسطینی به صورت خستگی ناپذیری به نبرد خود با این عناصر ادامه می‌دهند.
شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران صهیونیست در شمال شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه رخ داده است.
گردان‌های شهداالاقصی اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در منطقه دوار العوده با پرتاب تعدادی نارنجک و تیرباران گسترده هدف قرار دادند. گردان جنین وابسته به سرایا القدس نیز تاکید کرد که نیروهای فلسطینی وارد درگیری‌های مسلحانه با عناصر متجاوز صهیونیست در اردوگاه جنین شدند.
این درگیری‌ها با تیراندازی‌های گسترده نیروهای مقاومت علیه عناصر اشغالگر همراه بوده است.
گردان‌های قسام مستقر در کرانه باختری نیز اعلام کرد که رزمندگان وابسته به این گردان‌ها با عناصر صهیونیست در اردوگاه جنین به صورت شدید درگیر شده و تعدادی از آن‌ها را زخمی کردند.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است :

دیده بان حقوق بشر: حمله به مراکز غیرنظامی غزه با استفاده از فسفر سفید

از سوی دیگر مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر در اراضی اشغالی و فلسطین در گفت و گو با شبکه الجزیره تاکید کرد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. وی در ادامه افزود که انجام حمله‌های غیرقانونی و فرار از مجازات تبدیل به چارچوب کلی اقدامات رژیم صهیونیستی شده است.
مدیر این سازمان بین المللی تصریح کرد: ما هدف قرار گرفتن نهادهای پزشکی و بهداشتی، خودروهای امدادی و مدرسه‌ها را ثبت کرده ایم. وی بیان کرد: پناهگاه‌ها نیز در نوار غزه هدف قرار گرفته اند. در این حمله‌ها از فسفر سفید استفاده شده است.

تک تیراندازها اورژانس بیمارستان جنین را هدف قرار دادند

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر یورش وحشیانه به شهرهای مختلف کرانه باختری طی بامداد امروز بخش اورژانس بیمارستان اردوگاه جنین را نیز هدف قرار دادند. منابع آگاه تاکید کردند که تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی شهروندان فلسطینی را در ورودی بخش اورژانس بیمارستان اردوگاه جنین هدف قرار داده است.
این نخستین باری نیست که نظامیان صهیونیست در جریان حمله به نوار غزه بخش‌های درمانی و بیمارستان‌ها را هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند. پیشتر نیز چندین نوبت بیماران و کادر درمان در بیمارستان‌هایی مانند امل و شفا در نوار غزه هدف حمله‌های نظامیان صهیونیست قرار گرفته بودند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در اطراف سفارت اسرائیل در اردن

شماری از مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خواستار پایان دادن به محاصره غزه شدند.

حماس گزارش‌های منتشر شده درباره پیشنهاد آتش‌بس را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که گزارش‌های منتشر شده در خصوص دریافت پیشنهاد آتش بس ممتد و بازگشت آوارگان و سفر به قاهره برای بررسی این پیشنهاد صحت ندارد.

حمله موشکی به ناوشکن «یو‌.اس.اس لابون» آمریکا

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) از حمله موشکی ارتش یمن به ناوشکن فوق در دریای سرخ خبر داد، با این حال مدعی شد که این حمله خسارت مادی یا جانی نداشته است. سنتکام همچنین مدعی شده که دو پهپادی را که از مناطق تحت کنترل ارتش یمن ارسال شده، رهگیری و منهدم کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 اسفند 1402 - 10:19:40