فعالیت کادر درمان در غزه بدون افطاری و سحری

دو شنبه 21 اسفند 1402 - 21:0:0
  فعالیت کادر درمان در غزه بدون افطاری و سحری

منابع خبری گزارش دادند که کادر پزشکی و درمان در غزه بدون وعده‌های غذایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و ماه رمضان را در شرایط بسیار سخت و بدون افطاری و سحری آغاز می کنند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری سما، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت: کادر پزشکی به‌طور شبانه‌روزی در شمال غزه مشغول فعالیت هستند و چیزی برای تغذیه ندارند.
وی تاکید کرد: کادر درمان در نتیجه نبود وعده‌های غذایی ضعیف و لاغر شده‌اند.
القدره اضافه کرد که بیش از دو هزار نفر از کادر درمان در شمال نوار غزه، ماه رمضان را بدون سحری و افطار آغاز خواهند کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: از موسسات بین‌المللی و امدادرسان می‌خواهیم که وعده‌های غذایی آماده فراهم کنند تا کادر پزشکی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
در همین حال، عضو تیم پزشکی نروژ در غزه با بیان اینکه شاهد گسترش گرسنگی کودکان غزه هستیم، تاکید کرد: مساله مهم در حال حاضر توقف جنگ و بازگشایی مرزها و نه ارسال کمک‌ها از طریق هوایی و دریایی است.
این در حالیست که «ادیل خضر» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا یونیسف نیز  اعلام کرد که با تهیه غذای مناسب می‌توان از مرگ کودکان به دلیل قحطی در غزه جلوگیری کرد.
وی از همه طرف‌ها درخواست کرد که گذرگاه‌ها را باز کنند و تعداد کامیون‌های وارد شده به نوار غزه را افزایش دهند.
پیش تر آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ضمن ابراز نگرانی از تبعات ممانعت از ورود کمک‌های زمینی به غزه، هشدار داد که گرسنگی بر سراسر این منطقه سایه افکنده است.
بر پایه گزارش اخیر وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۲۵ نفر به دلیل سوء تغذیه و نبود آب در نوار غره به شهادت رسیده‌اند.
آخرین آمار این وزارتخانه حاکی است: از آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۳۱هزار و ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیده و شمار مجروحان هم به ۷۲هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 21 اسفند 1402 - 10:35:22