معاریو : اسرائیل مذاکرات تبادل اسرا را به بن بست کشانده است

دو شنبه 21 اسفند 1402 - 9:20:54
معاریو :  اسرائیل مذاکرات تبادل اسرا  را به بن بست کشانده است

یک روزنامه چاپ رژیم صهیونیستی با اشاره به مذاکرات حماس و تل آویو درخصوص تبادل اسرا نوشت: فلسطینی ها به مذاکرات بی تفاوت نیستند و این اسرائیل است که مانع تراشی می کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه اسرائیلی «معاریو» به نقل از منابع آگاه خبر داد که آنچه موساد درباره بی‌تفاوتی حماس به توافق تبادل اسرا می‌گوید، صحت ندارد.
دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در بیانیه‌ای مدعی شده بود که حماس نسبت به مذاکرات آتش‌بس بی‌تفاوت است و سعی دارد در ماه مبارک رمضان درگیری ایجاد کند.
معاریو در این باره  نوشت:  تعداد نه‌چندان کمی از اعضای کابینه جنگی تل‌آویو بر این باورند که همچنان مجال برای تداوم مذاکرات آتش‌بس وجود دارد و حماس درهای مذاکره را نبسته است، بلکه بالعکس این گروه پاسخ خود را به طور مفصل درباره مذاکرات‌ انجام شده در پاریس ارائه کرده است.
طی هفته‌های گذشته تل‌آویو، آمریکا، مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه مذاکراتی را در پاریس آغاز کردند. بعد از پایان این مذاکرات، پیش‌نویسی به حماس ارائه شد و این جنبش نیز پاسخ خود را به تمام بندهای آن ارائه کرد.
منبع امنیتی مذکور  که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، در گفت‌و‌گو با معاریو برخی مواضع حماس در مذاکرات را «افراطی» خواند؛ اما اضافه کرد که همچنان مجال برای مذاکره وجود دارد.
این منبع در ادامه گفت: «آنچه موساد تلاش دارد رواج دهد که کسی برای صحبت کردن [در مذاکرات] نیست، نادرست است و واقعیت برخلاف این مسئله است. و اگر کسی هم وجود داشته باشد که الان در مذاکرات لجاجت می‌کند، آن اسرائیل است».


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 21 اسفند 1402 - 9:6:15