معاریو : یحیی السنوار موفق شد اسرائیل را تحت فشار قرار دهد

چهار شنبه 16 اسفند 1402 - 15:0:0
معاریو :  یحیی السنوار موفق شد اسرائیل را تحت فشار قرار دهد

روزنامه عبری زبان معاریو نوشت ادامه جنگ غزه خسارت‌های اسرائیل را در سطح سیاسی و نظامی عمیق‌تر کرده و به واقع رئیس جنبش حماس در غزه توانست ما را محاصره کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه صهیونیستی معاریو تصریح کرد:  یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه موفق شد اسرائیل را در جایی که می‌خواست  با فشارهای بین‌المللی به دلیل موضوع آوارگان و کمبود آب و غذا در نوار غزه،  محاصره کند و همین مساله تل آویو را در دستیابی به توافق مردد می‌کند.
این روزنامه افزود: برخی رهبران ارشد حماس می‌گویند امضای توافق تبادل اسرا نزدیک است اما حماس نمی‌خواهد اطلاعاتی مثل تعداد اسرای زنده اسرائیلی را به اسرائیل بدهد.
طبق ادعای این رسانه عبری، واضح است که جناح نظامی حماس خواهان توافق نیست و این به معنای بازنگشتن آوارگان، عقب‌نشینی نکردن ارتش از شهرها و  بازسازی نکردن غزه است که  این مسایل باعث می‌شود تا جنگ غزه تا بعد از ماه رمضان و تا حدود ۲ ماه دیگر نیز ادامه داشته باشد.
مقاله معاریو در حالی منتشر شده که وبگاه «واللا» به نقل از رئیس سازمان مالیات رژیم صهیونیستی نوشته است : آسیب‌های ناشی از جنگ غزه ۶ برابر جنگ دوم لبنان است.
وی گفته است حدود ۷۰۰ هزار درخواست غرامت درباره آسیب‌های غیرمستقیم ارائه شده و در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار درخواست به دست ما رسیده است. ما قبلا در چنین وضعیتی نبوده‌ایم.
بر اساس بیانیه‌های کابینه رژیم صهیونیستی، در راستای خسارت‌های جنگ ۲۰۰۶ حدود ۱۰۰ هزار درخواست غرامت ارائه شد. هزینه این خسارت‌ها به حدود ۲/۸ میلیارد دلار رسید.
از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به دنبال عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی این رژیم جنگ ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخت که ده‌ها هزار قربانی بر جای گذاشت که بیشتر آنها زن و کودک هستند. همچنین این جنگ موجب ویرانی گسترده در زیرساخت غزه و یک فاجعه انسانی شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 16 اسفند 1402 - 11:40:57