پیشنهادهای عملی امیرعبداللهیان در نشست جده

سه شنبه 15 اسفند 1402 - 22:6:24
پیشنهادهای عملی امیرعبداللهیان در نشست جده

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده بر توقف فوری جنگ، نسل‌کشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه و همچنین بازگشایی گذرگاه رفح تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «توقف فوری نسل‌کشی و جنایات جنگی»، «آتش‌بس دائم»، «توقف فوری جنگ» و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل به خارج از نوار غزه از جمله پیشنهاداتی بود که وزیر امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه 15 اسفند ماه 1402 در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد. حسین امیرعبداللهیان در این نشست پنج پیشنهاد عملی را مورد تأکید قرار داد و خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به مقدار مورد نیاز به همه مناطق نوار غزه بدون قید و شرط، بی وقفه و فورا شد. وی همچنین پیشنهاد کرد که شرایط امکان اسکان موقت برای کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، سریعا فراهم شود. راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر نوار غزه و انتقال مجروحان دارای آسیب شدید و حال وخیم به ویژه کودکان و زنان برای ادامه درمان به خارج از فلسطین از دیگر پیشنهاداتی بود که امیرعبداللهیان مطرح کرد.

وزیر امور خارجه در پنجمین پیشنهادش خواستار بازگشایی معبر رفح شد و گفت: به عنوان یک اقدام فوری و ملموس، معبر رفح هر چه سریع‌تر به طور کامل با همکاری دبیرکل سازمان ملل بازگشایی شود تا شرایط لازم برای آغاز فوری بازسازی (ویرانی‌های نوار غزه) سرزمین فلسطین فراهم شود. وی همچنین در این نشست بر قطع کامل هرگونه همکاری با رژیم اسرائیل و تحریم گسترده‌تر کالاهای تولیدی شرکت‌های صهیونیستی تأکید کرد.

جده عصر امروز سه‌شنبه 15 اسفند ماه برای دومین بار از آغاز این حملات، میزبان نشست فوق‌العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی بود و حسین امیرعبداللهیان هم بدین منظور در رأس هیأتی به غزه سفر کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 15 اسفند 1402 - 22:5:55