در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

طوفان الاقصی باعث تعمیق اختلافات در رژیم صهیونیستی شده است

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 10:55:37

یک کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اختلافات در دورن ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی به علت عملیات طوفان الاقصی تشدید شده است .

­­­ویژه ‌- الکوثر: «توفيق طعمة» ، تحلیلگر و کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثرتصریح کرد : از زمان عملیات طوفان الاقصی ( هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ) و حتی قبل از آن ، بحران‌های متعددی در درون رژیم صهیونیستی رخ داده و  این بحران‌ها ، شکاف‌های متعددی در درون رژیم صهیونیستی به وجود آورده اند.
وی افزود: در رژیم صهیونیستی قبل از عملیات حماس ، شکاف شدیدی بین راست افراطی و چپ وجود داشت، به ویژه بر سر اصلاحات قضایی که نتانیاهو درصدد  ارائه و اصلاح آن بود اما اختلافات اصلی پس از عملیات حماس  رخ داد و صهیونیست ها را به شدت بهم ریخت.
این تحلیلگر ادامه داد: نتانیاهو معتقد بود ظرف یک هفته، حداکثر دو یا سه هفته می‌تواند مقاومت فلسطین را از بین ببرد و مردم  غزه را به زانو درآورد اما پس از گذشت 5 ماه از تجاوز به غزه، با ایستادگی فلسطینیان و مقاومت، ارتش اشغالگر نتوانسته  به هیچ یک از اهداف خود دست یابد.
به گفته این کارشناس، امروز اختلافات شدیدی بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و خانواده اسرای اسرائیلی از یک سو و بین  رهبران احزاب  وجود دارد. به ویژه بین  بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راست‌گرای لیکود و جریان چپ و اپوزیسیون .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 10:50:50