روزنامه صهیونیستی : یار بی وفای بایدن شدیم

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 9:23:56
روزنامه صهیونیستی :  یار بی وفای بایدن شدیم

تحلیلگر روزنامه عبری هاآرتص نوشت: اسرائیل به جای شنیدن انتقادات رئیس‌جمهوری که دوستی خود را فراتر از انتظار در زمان بحران ثابت کرده است تبدیل به یک بی‌وفا و "وبال " گردن برای بایدن شده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی تصریح کرده است :  بنیامین نتانیاهو با وجود آنکه در مدت ۱۵۰ روز از شروع جنگ غزه مورد حمایت رئیس‌جمهور آمریکا قرار داشته اما در واقعیت «وبال گردن» واشنگتن و عامل تضعیف جایگاه سیاسی «جو بایدن» شده است.
هاآرتص افزوده است :  با وجود پیش‌بینی‌های آخرالزمانی بی‌پایانی که در سال‌های اخیر نسبت به تضعیف جایگاه امپریالیستی آمریکا شنیده شد و با وجود تمام احترامی که برای اقتصاد چین و دیگر کشورهای مدعی سلطنت جهانی قائل هستیم، انتخابات چهار سال یک بار آمریکا خیلی مسائل بیشتری فراتر از سرنوشت شهروندان آمریکا را در پای صندوق‌های رای تعیین می‌کند.
در ادامه این مطلب آمده است:  برهه بی‌ثبات کنونی را می‌توان با نگاه به گذشته به عنوان جنگ جهانی سومی که در تقریبا تمامی میادین نبردهای خونین آن نیروهای نیابتی در حال جنگیدن هستند تعریف کرد و این موضوع در این برهه حتی درست‌تر است. در این زیر این ابرهای تاریک چشم‌های جهانیان چه با نگرانی و چه با اشتیاق، در حال پیگیری شانس بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است. جای تعجب نیست که در روزهای اخیر رسانه‌های بین‌المللی به تحلیل تاثیر جنگ غزه بر شانس پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی پرداخته‌اند.
«نوآ لاندائو»، تحلیلگر هاآرتص و نگارنده این مقاله با تاکید بر اینکه جنگ کنونی در غزه در حال تضعیف جایگاه بایدن و به موجب آن تقویت جایگاه ترامپ است، می‌نویسد: «در میان ترقی‌خواه‌ترین شاخه رای‌دهندگان دموکرات، هر روز انتقادها از حمایت بایدن از اسرائیل بیشتر می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 9:23:50