صدوپنجاهمین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ شهادت 19 فلسطینی در غزه

دو شنبه 14 اسفند 1402 - 8:43:56
صدوپنجاهمین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ شهادت 19 فلسطینی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد امروز دوشنبه جنوب و مرکز غزه را هدف بمباران های سنگین قرار داد که بر اثر آن 19 نفر شهید و شماری زخمی شدند .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی فلسطینی که سرپناه آوارگان در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه بود، دست کم ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۴۰ نفر دیگر زخمی شدند که به بیمارستان العودة منتقل شده‌اند.
مقر سندیکای مهندسان در نزدیکی منطقه شیخ زائد از دیگر مناطقی بود که دیشب هدف حمله‌های موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس همچنین دیشب یک منزل مسکونی در رفح واقع در جنوب غزه را هدف موشک باران خود قرار دادند. در این حمله نیز دست کم ۷ فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شده‌اند. جستجو برای شناسایی پیکر دیگر شهدای این حادثه همچنان ادامه دارد.
منطقه جبالیا از دیگر مناطقی بود که دیشب هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله جنگنده‌های اسرائیلی منزل یک خانواده فلسطینی در منطقه الترنس واقع در اردوگاه جبالیا در شرق غزه را هدف حمله قرار دادند.
در این حال،  گردان‌های القسام با انتشار فیلمی اعلام کردند که کنترل دو پهپاد رژیم صهیونیستی را در منطقه حی الزیتون که طی روزهای گذشته شاهد درگیری‌های شدیدی بوده، در اختیار گرفته‌اند. این دو پهپاد از نوع پهپادهای اسکایلارک هستند.
نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیست همچنین  دیشب به تجاوزهای خود ضد فلسطینی‌های کرانه باختری در بخش‌های مختلف این منطقه ادامه دادند. در مقابل، نیروهای مقاومت فلسطینی به ایستادگی خود در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ادامه می‌دهند. در همین رابطه یک بلدوزر اشغالگران در جریان حمله به شهر طولکرم با یک بمب دست ساز هدف قرار گرفت. در این حمله تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر مشارکت داشتند که به اردوگاه نور شمس در طولکرم حمله و اقدام به تخریب زیرساخت‌های آن کردند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

معاون بایدن: باید فوراً در غزه آتش‌بس اعلام شود

 کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: توافقی روی میز وجود دارد و حماس باید با آن موافقت کند.

آغاز موج استعفای نظامیان اسرائیلی از خدمت در ارتش

منابع صهیونیستی از آغاز موج گسترده استعفا در میان فرماندهان و مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی خبر می دهند.  در همین راستا برخی رسانه‌ها مدعی شدند دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل از سمت خود استعفا داده است. کانال تلویزیونی 14 رژیم اسرائیل در واکنش به استعفای شماری از فرماندهان ارتش این رژیم گزارش داد که فرماندهان ارشد دست به استعفا زده و این بی سابقه است.

حمله حزب الله به نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

حزب الله لبنان اعلام کرد که پیاده نظام مکانیزه ارتش رژیم اسرائیل را حین تحرکات در اطراف سایت المالکیه با گلوله‌های توپ هدف قرار داده و متجاوزین مستقیما هدف این حمله قرار گرفته‌اند.

انفجار بمب در مسیر بولدوزر ارتش اسرائیل در کرانه باختری

مبارزان فلسطینی در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم موفق شدند با انفجار بمب کنار جاده‌‌ای در مسیر بولدوزر ارتش اسرائیل آن را منهدم کنند..


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 14 اسفند 1402 - 8:43:51