ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران و سوریه

یک شنبه 13 اسفند 1402 - 20:0:0
ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ایران و سوریه

شفیق دیوب سفیر سوریه در همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه گفت: رابطه دو کشور تاریخی و راهبردی و در خدمت امنیت منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شفیق دیوب سفیر سوریه در همایش معرفی فرصت‌های ورود به بازار سوریه ضمن عرض تبریکات برگزاری انتخابات شکوهمند در ایران، بیان کرد: امیدوارم که همکاری ما در همه حوزه‌ها شکل بگیرد و روابط در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی نیز گسترش پیدا کند زیرا هم اکنون مقامات دو کشور از سطح روابط اقتصادی راضی نیستند.

دیوب ادامه داد: ایران و سوریه در میدان جنگ همکار بودند و شایسته است که در مسیر بازسازی نیز همراه هم باشند. سوریه علاوه‌بر تبعات جنگ با چالش‌ها و خرابی‌های زلزله اخیر نیز دست و پنجه نرم می‌کند. هم اکنون فصل جدیدی از همکاری دو کشور در حال رقم خوردن است و امیدوارم که توافقات انجام شده به نتیجه مطلوب ختم شود.

وی با اشاره به اجرای بخش اعظم توافقنامه‌های دو کشور، بیان کرد: دولت سوریه باهدف توسعه زیرساخت‌ها یکسری اولویت‌های اقتصادی را در نظر گرفته است. دولت سوریه پروژه‌های باهدف بهبود اقتصادی مردم در نظر گرفته است که امیدواریم در این مسیر همراه ما باشید. مهم‌ترین پروژه‌های ما عبارتند از توسعه و بازسازی کارخانه‌های آسیب دیده، بازسازی نیروگاه‌ها برق تجدیدپذیر، ایجاد خطوط تولید داروهای حساس و حداث شهرک‌های مسکونی است.

به گفته سفیر سوریه؛ دولت سوریه تلاش دارد که زمینه‌های همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و پارک‌های فناوری و انواع گردشگری را فراهم کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 13 اسفند 1402 - 16:54:42

دسته بندی :