اسرائیل باید در مقابل وضعیت فاجعه‌بار انسانی غزه پاسخگو باشد

یک شنبه 13 اسفند 1402 - 7:0:0
اسرائیل باید در مقابل وضعیت فاجعه‌بار انسانی غزه پاسخگو باشد

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه کشتار اخیر فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه، محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه با اشاره به کشتار اخیر فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه، این رژیم را مسئول اصلی وضعیت حاکم بر این باریکه دانست و تاکید کرد که مسئولیت توقف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این نوار به وضوح بر عهده اسرائیل است.

استفان سژورنه (Stéphane Séjourné) در مصاحبه‌ای که با روزنامه پرشمارگان لوموند داشته و امروز شنبه منتشر شده است، مقام‌های رژیم صهیونیستی را مسئول وضعیت حاکم بر نوار غزه دانست و این شرایط را «غیرقابل توجیه» ارزیابی و محکوم کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: وضعیت فاجعه‌بار انسانی [باریکه غزه] شرایط غیرقابل دفاع و غیرقابل توجیهی ایجاد می‌کند که اسرائیلی‌ها در قبال آن پاسخگو هستند و مسئولیت‌های مسدود کردن کمک‌ها به وضوح [بر عهده] اسرائیل است.

وی از مضاعف شدن رایزنی‌های پاریس با مقام‌های رژیم صهیونیستی برای افزایش تعداد گذرگاه‌ها و کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

 بامداد جمعه گذشته نیز وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از جنایت وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی که غیرنظامی فلسطینی را هنگام دریافت کمک‌های بشردوستانه هدف قرار داده و شهید کرده بودند، خواستار برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در این باریکه شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 12 اسفند 1402 - 23:10:59

دسته بندی :