لکه ننگ بر پیشانی جامعه جهانی و بشریت/ شهادت کودکان غزه بر اثر گرسنگی

جمعه 11 اسفند 1402 - 18:0:0
لکه ننگ بر پیشانی جامعه جهانی و بشریت/ شهادت کودکان غزه بر اثر گرسنگی

جتبش حماس با اشاره به شهادت کودکان در غزه بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی شدید، تأکید کرد: شهادت کودکان نمایانگر ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد: شهادت ۱۳ کودک در استان های غزه و شمال غزه در این باریکه تحت محاصره که وزارت بهداشت فلسطین آن را تأیید کرده است، در حقیقت به منزله اعلام ناکامی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت هایشان در زمینه حفظ جان کودکان از گرسنگی و لکه ننگی بر پیشانی بشریت و همچنین موضوع بی سابقه و خطرناکی در دوران معاصر است.

جنبش حماس افزود: بار دیگر از سازمان ملل متحد و نهادهای امداد رسان بین المللی می خواهیم برای نجات جان کودکان و غیر نظامیان در باریکه غزه و به ویژه استان های غزه و شمال باریکه غزه، اقدام کنند و تحت تأثیر فشارهای اشغالگران صهیونیست و جنایتکاری که با بی توجهی به قوانین بین المللی و ارزش های انسانی اقدام به کشتار و نسل کشی ملت فلسطین می کنند، قرار نگیرند.

حماس تأکید کرد: لازم است این نهادها برای جلوگیری از گرسنگی در حال گسترش در باریکه غزه از همه روش ها برای رساندن کمک های غذایی و پزشکی به مردم این منطقه بهره گیرند.

روز پنجشنبه «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه با ابراز نگرانی از شرایط بسیار اسف بار شمال باریکه غزه در اثر جلوگیری از ورود مواد غذایی و کمک های حیاتی به این منطقه، اعلام کرد که هفت کودک فلسطینی در اثر گرسنگی به شهادت رسیدند.

وی در گفت و گو با شبکه «الجزیره» با اشاره به شهادت این کودکان در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال باریکه غزه، تاکید کرد که ممانعت از ورود کمک ها یک فرایند برنامه ریزی شده از سوی تل‌آویو برای ادامه سیاست نسل کشی است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 11 اسفند 1402 - 21:21:9