پرتاب موفقیت آمیز ماهواره سنجشی ایرانی پارس ۱

پنج شنبه 10 اسفند 1402 - 18:0:0
پرتاب موفقیت آمیز ماهواره سنجشی ایرانی پارس ۱

ماهواره پارس ۱ صبح پنجشنبه در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ماهواره پارس ۱ توسط پرتابگر سایوز از پایگاه پرتاب وستوچنی روسیه به فضا پرتاب شد. دوربین طیف رنگی و فروسرخ موج کوتاه این ماهواره در کمتر از ۱۰۰ روز، ۹۵ درصد اراضی ایران را تصویربرداری می‌کند. همچنین، دوربین با طیف فروسرخ گرمایی با قابلیت تصویربرداری در شب قادر است، کل اراضی ایران را در کم‌تر از ۴۵ روز تصویربرداری کند.

همچنين، دوربين این ماهواره با طيف فروسرخ گرمايی با قابليت تصويربرداری در شب قادر است، كل اراضي ايران را در كم‌تر از ۴۵ روز تصويربرداری کند.
ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرده بود: ان شاءالله فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت.

وی گفته بود این ماهواره صبح پنجشنبه در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.

این ماهواره 134 کیلوگرمی، از سری ماهواره‌‌های تحقیقاتی ـ سنجشی پژوهشگاه فضایی ایران است و به منظور تصویربرداری کاربردی، توسعه بازار داده‌های سنجشی داخلی، و توسعه و آزمون فناوری‌های مورد نیاز ماهواره‌های سنجشی عملیاتی بومی طراحی و تولید شده است.

این ماهواره دارای سه دوربین تصویربرداری است و اطلاعات منابع زمینی را در سه محدوده طیفی مرئی، فروسرخ موج کوتاه و فروسرخ گرمایی دریافت می‌کند.

 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 10 اسفند 1402 - 16:55:26

دسته بندی :