صدوچهل‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ضربات مهلک مبارزان غزه به اشغالگران

چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 8:32:2
صدوچهل‌وپنجمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ضربات مهلک مبارزان غزه به اشغالگران

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از اجرای عملیات پیچیده مهندسی علیه گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و گرفتارکردن آنان در کمین از پیش‌طراحی‌شده خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گردان‌های قدس اعلام کرد که طی این عملیات، ساختمانی در اطراف چهارراه «دوله» در جنوب شهرک «الزیتون» شهر غزه که با موشکِ عمل‌نکرده جنگنده‌های اف- ۱۶ ارتش رژیم صهیونیستی بمب‌گذاری شده بود به روی گروهی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منفجر شده است.
در پی گرفتارشدن این گروه از نظامیان صهیونیست در کمین مبارزان گردان‌های قدس، شماری از آنان به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.
علاوه بر این یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی نیز در خیابان «السکه» در شرق شهرک «الزیتون» شهر غزه از سوی مبارزان گردان‌های قدس با بمب «ثاقب» هدف قرار گرفت و منهدم شد.
گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها از صبح امروز از نزدیک‌ترین فاصله ممکن با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شهرک الزیتون به شدت درگیر شده‌اند.
همچنین مبارزان قسام یک بولدوزر «دی ۹» ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک الزیتون با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند و آن را به آتش کشیدند.
یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اطراف منطقه «المصلبه» واقع در شهرک الزیتون شهر غزه از سوی گردان‌های قسام با گلوله یاسین ۱۰۵ منهدم شد.
گردان‌های المجاهدین نیز اعلام کرد که یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک الزیتون با گلوله ضدزره هدف قرار داده است.

سایر تحولات مهم جنگ غزه به شرح ذیل است:

حمله سنگین موشکی حزب الله عمق اراضی اشغالی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از حمله موشکی گسترده به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه عبری زبان ۲۰ موشک از سمت لبنان به سوی شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این موشک‌ها مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در عمق ۱۶ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی در الجلیل علیا هدف قرار داده است.
خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که آژیر هشدار در چندین منطقه در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است.
همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر هشدار در برخی شهرک‌های صهیونیستی در الجلیل علیا که هنوز تخلیه نشده‌اند به صدا درآمده است.

شمار مجروحان نظامی صهیونیست به مرز سه هزار نفر رسید

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای آمار جدیدی از شمار مجروحان خود در نبرد زمینی علیه غزه منتشر کرد.بنابراین گزارش، با زخمی شدن این نظامیان شمار کل نظامیان مجروح در جنگ غزه به ۲ هزار و ۹۸۱ نفر رسیده که یک هزار و ۴۲۱ نفر از آنها در جنگ زمینی علیه غزه زخمی شده‌اند.
بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی ۳۲۲ نظامی شامل افسر و سرباز در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند که حال ۳۸ نفر از آنها وخیم است.
ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر از ارائه آمار کشته شدگان نظامی خودداری می‌کند و تنها به اعلام آمار زخمی‌ها بسنده کرده است.

عملیات دریایی یمن تنها با توقف تجاوزات علیه غزه متوقف می‌شود

محمد عبدالسلام  سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که عملیات در دریای سرخ تنها با توقف تجاوزات علیه غزه و ورود کمک‌های انسانی به آن متوقف خواهد شد.
سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: اگر تجاوز اسرائیل به غزه متوقف شود و کمک‌های انسانی وارد غزه شود، ما نیز در ارزیابی اوضاع تجدید نظر خواهیم کرد.
«عزیز راشد» کارشناس امور نظامی و راهبردی یمن امروز تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن از سلاح‌های منحصر به فرد و متنوع در عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی استفاده کرده اند. این نیروها تجهیزات لازم را برای رصد و پیگیری اهداف راهبردی در دریای سرخ و عرب دارند.
وی بیان کرد: اتاق عملیات نیروهای مسلح یمن این اقدامات را با هوشمندی و به صورت حرفه ای مدیریت می‌کند. یمن هر چقدر هم که تحت فشار قرار گرفته و تهدید شود هرگز دست از حمایت از ملت فلسطین برنمی دارد.
راشد تاکید کرد: رهبران و ملت یمن تصمیم خود را در این خصوص گرفته اند و هر هفته شاهد برگزاری راهپیمایی‌های میلیونی در حمایت از این تصمیم در سراسر یمن هستیم. کشور یمن به فشارهای آمریکا از طریق فشار بر تنگه باب المندب پاسخ خواهد داد.

حزب الله تجهیزات جاسوسی اشغالگران صهیونیست را هدف قرار داد

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای جدید اعلام کرد تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه الرمثا در مزارع اشغالی شبعا با سلاح مناسب هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کرده است. ساعتی پیش مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به موقعیت رویسات العلم واقع در مزارع اشغالی شبعا با تسلیحات مناسب خبر داده بود.
در این بیانیه اعلام شده بود که این حمله با اصابت دقیق و مستقیم به اهداف مورد نظر همراه شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی ظهر روز سه شنبه مناطقی از جنوب لبنان را هدف حمله قرار داد. در این حملات مناطق جبشیت، الحنیه، المنصوری، مجدل زون و البیساریه در جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد.
صبح امروز نیز مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به پایگاه مراقبت هوایی میرون در کوهستان‌های جرمق با تعداد زیادی از موشک‌های خود خبر داد که از چندین سکوی پرتاب موشک شلیک شده است.

ادعای آکسیوس؛ آمریکا به رژیم اسرائیل ضرب‌الأجل داده است!

وب سایت خبری آکسیوس آمریکا که نزدیک به رژیم اسرائیل است، به نقل از مسئولان آمریکایی مدعی شد که واشنگتن به رژیم تل‌اویو تا نیمه مارس (اواخر اسفند) مهلت داده تا سندی را امضا کند که به موجب آن، این رژیم ملزم به رعایت قوانین بین الملل در حین استفاده از تسلیحات آمریکایی خواهد بود!
این سند همچنین از صهیونیست‌ها می‌خواهد که به ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه غزه بدون مانع تراشی اجازه دهند.
آکسیوس مدعی شده چنانچه اسرائیل به تعهداتش عمل نکند، انتقال سلاح به اراضی اشغالی «موقتا» متوقف خواهد شد. بنا به این ادعا، این تصمیم آمریکا بعد از آن گرفته شده است که شماری از سناتورها از اینکه سلاح‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان غزه استفاده شده، ابراز نگرانی کرده‌اند.

سناتور دموکرات: ورود آمریکا به درگیری با یمن اقدام اشتباهی است

سناتور کریس مورفی با انتقاد از اقدامات کشورش در دریای سرخ گفت که ورود واشنگتن به درگیری با انصارالله یمن  اشتباه فاجعه‌بار است.

لاوروف: اقدامات خصمانه آمریکا و انگلیس علیه یمن قابل توجیه نیست

 وزیر خارجه روسیه گفت که نمی‌توان اقدامات خصمانه آمریکا و انگلیس علیه «اراضی جمهوری یمن» را بدون مجوز بین المللی توجیه کرد. سرگئی لاوروف همچنین گفت که ماجراجویی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ تلاش‌های بین المللی برای حل بحران یمن را تضعیف می‌کند.
او ادامه داد: امنیت کشتی‌رانی در دریای سرخ نیازمند روش‌های سیاسی و دیپلماتیک است و حمله به اراضی یمن چیزی جز به بحرانی شدن اوضاع کمک نخواهد کرد.

تماس تلفنی وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی در مورد غزه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و فیصل بن فرحان، همتای سعودی او طی تماس تلفنی بر پایبندی کشورشان به ادامه هماهنگی‌ها به منظور دست‌یابی به راه حلی برای پایان دادن به جنگ در غزه تأکید کردند. ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد که امانوئل ماکرون و تمیم بن حمد طی تماس تلفنی خواهان گشایش گذرگاه‌هایی به شمال نوار غزه به منظور از سرگیری فعالیت‌های انسانی در این بخش از غزه شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 9 اسفند 1402 - 8:31:56