هزینه 12 میلیون دلاری حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی

سه شنبه 8 اسفند 1402 - 22:0:0
هزینه 12 میلیون دلاری حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی

اسناد تازه افشا شده‌ نشان می‌دهد دولت جو بایدن بیش از 12 میلیون دلار در یک سال برای محافظت فیزیکی از دو مشاور امنیت ملی سابق این کشور هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جان بولتون» و «رابرت اوبراین» مدت‌هاست سمت‌های خود به عنوان مشاوران امنیت ملی آمریکا را ترک کرده‌اند اما آنها به دلیل نگرانی‌ها از عواقب نقشی که در ترور سردار «قاسم سلیمانی» داشته‌اند، خواستار ادامه یافتن محافظت فیزیکی از خود شده‌اند.

بررسی اسناد جدید نشان می‌دهد هزینه حفاظت فیزیکی از این دو مقام آمریکایی برای یک سال 12,280,324 دلار بوده است. گزارش این هزینه‌ها در اسنادی که وزارت امنیت داخلی آمریکا برای کنگره ارسال کرده و به امضای «آلخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی این کشور رسیده، آمده است. با آنکه در این سند نامی از ایران به میان نیامده اما شبکه سی‌بی‌اس گزارش داده که حفاظت فیزیکی از این دو مقام سابق آمریکایی به تهدیدهای بالقوه علیه آنها از طرف ایران ارتباط دارد.

جان بولتون و اوبراین هر دو از مقام‌های سابق دولت دونالد ترامپ هستند که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی در دی‌ماه سال 1398 در نزدیکی فرودگاه بغداد نقش‌ داشته‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 اسفند 1402 - 20:44:8