پافشاری مقاومت فلسطین بر اصول خود در مذاکرات

سه شنبه 8 اسفند 1402 - 18:10:39

کارشناس سیاسی و نظامی گفت در مذاکراتی که با هدف برقراری آتش بس در غزه صورت می گیرد، جنبش مقاومت فلسطین بر اصول ثابت سیاسی و ملی و انسانی خود پافشاری می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد عباس محمد در برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر گفت: بدون شک طرف فلسطینی در مذاکراتی که با هدف برقراری آتش بس در غزه صورت می گیرد، به دنبال تحقق بخشیدن به اهداف مقاومت فلسطین است مثل: پایان دادن به جنگ ظالمانه علیه فلسطین، آزادسازی اسرای فلسطینی و تحقق بخشیدن به اهداف ملی و انسانی که از زمان عملیات طوفان الاقصی مدنظر بوده است.

این کارشناس سیاسی و نظامی افزود: همه جنگ ها با مذاکره به پایان می رسند و معمولا طرف پیروز که طرف قوی تر در جنگ است، شروط مذاکره را تعیین می کند. در جنگ کنونی در غزه، مقاومت اسلامی فلسطین همچنان بر تصمیمات و گزینه ها و اصول ثابت سیاسی و ملی و انسانی خود پافشاری می کند.

محمد عباس محمد ادامه داد: رژیم صهیونیستی همچنان معتقد است با مذاکره می تواند به اهداف سیاسی و نظامی اعلام شده و اعلام نشده خود در جنگ غزه دست پیدا کند ولی در مذاکرات، کشورهایی حضور دارند که در صدد مشخص کردن چارچوب کلی با هدف دستیابی به نتایجی هستند که به سود هر دو طرف مذاکره باشد.

این کارشناس سیاسی و نظامی افزود: با این حال برخی اطلاعات درز کرده نشان می دهد مذاکره کنندگان به دنبال تضعیف مقاومت فلسطین و ترویج این ادعا هستند که رژیم اسرائیل می تواند به اهدافش دست پیدا کند. این مسئله اوضاع را برای محور مقاومت و مردم فلسطین که نیازمند اعلام همبستگی برادران عرب خود و حمایت آنان برای ایستادگی در برابر متجاوزان هستند، پیچیده می کند.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 اسفند 1402 - 18:10:32