سازمان ملل: جنگ اسرائیل علیه نظام بهداشت و درمان غزه عمدی است

دو شنبه 7 اسفند 1402 - 9:45:1
سازمان ملل: جنگ اسرائیل علیه نظام بهداشت و درمان غزه عمدی است

گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد گفت که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح در جنگ غزه استفاده می‌کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد اوضاع در رفح واقع در جنوب غزه را بحرانی خواند و گفت: جنگ (رژیم) اسرائیل علیه نظام بهداشت و درمان غزه عمدی است.
وی با بیان اینکه آنچه که ما پس از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری دیدیم، تشدید وضعیت از سوی اسرائیل است، افزود: جنگ در غزه بین یک حکومت ظالم و مردمی است که به دنبال آزادی هستند.
گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد همچنین با تاکید براینکه در حال حاضر ترس از یک فاجعه ناشی از اجساد رها شده در حال تجزیه در غزه و گسترش بیماری‌های همه گیر در این باریکه وجود دارد، گفت: ما نمی توانیم بدون آتش بس فوری کاری انجام دهیم.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 اسفند 1402 - 9:40:23