صدوچهل‌وسومین روز «طوفان الاقصی» ؛ شهادت ۴ فلسطینی در جنوب غزه

دو شنبه 7 اسفند 1402 - 9:20:44
صدوچهل‌وسومین روز «طوفان الاقصی» ؛ شهادت ۴ فلسطینی در جنوب غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی که بامداد امروز به شدت بخش‌های مختلف نوار غزه را بمباران کردند طی ساعت‌های گذشته نیز حمله‌های خود را علیه این باریکه از سر گرفتند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از سرگرفته شده است.
شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های شرقی و غربی شهر خان یونس از سرگرفته شده است.
جنگنده‌های این رژیم محله الزیتون را واقع در جنوب شرق شهر غزه به شدت بمباران کردند. این محله جزو محورهای درگیری میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست به شمار می‌رود.
رسانه‌های خبری بامداد امروز گزارش داده بودند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی را در رفح به شدت بمباران کردند که در جریان این حمله‌ها تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.
حمله‌های توپخانه‌ای سنگین این رژیم  نیز علیه محله امل در شهر خان یونس نیز طی بامداد امروز به وقوع پیوست.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین بیت حانون را در شمال نوار غزه بمباران کرده و بالگردهای این رژیم نیز به سمت شرق جبالیا در شمال نوار غزه تیراندازی کردند.
خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی شهروندان فلسطینی را در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با خاک یکسان کرده است.
علاوه بر این متجاوزان صهیونیست بامداد امروز نیز جنوب لبنان را هدف تجاوز توپخانه ای خود قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های حولا و تله الحمامص را هدف تجاوز خود قرار داد.
این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه به تازگی شمار شهدای جنگ را از هفتم اکتبر ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر و شمار زخمی‌ها را هم نزدیک به ۷۰ هزار نفر اعلام کرده است.

سایر تحولات مهم غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

بازداشت کارگران فلسطینی در حمله به کرانه باختری

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به روستای خله الفرا واقع در جنوب استان الخلیل یورش بردند.
شهر البیره و اردوگاه‌های الدهیشه در بیت لحم و عین السلطان در شمال اریحا نیز شاهد این حمله نظامیان صهیونیست بوده است. عناصر متجاوز در جریان حمله به نابلس تعدادی از کارگران فلسطینی اهل غزه را بازداشت کردند. یک جوان فلسطینی به نام ماجد عوض نبهان ساکن اردوگاه جنین به دلیل شدت جراحات وارده در جریان حمله‌های گذشته عناصر صهیونیست به این اردوگاه به شهادت رسید.
شهر نابلس واقع در کرانه باختری نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست و حضور گشتی‌های این رژیم در محله‌های مسکونی آن بوده است.

عملیات رزمندگان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

از سوی دیگر همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در این منطقه به مقابله با این تجاوز اشغالگران پرداختند.
خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین عناصر صهیونیست را در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، رزمندگان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در ورودی ۱۰۴ غرب شهر طولکرم تیراندازی کردند. فلسطین الیوم نیز به نقل از گردان‌های شهداالاقصی مستقر در شهر طولکرم گزارش داد: رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در جریان یورش به این شهر با گلوله و نارنجک هدف قرار دادند.
این نیروهای فلسطینی همچنین عناصر متجاوز را در جریان حمله به شهر نابلس با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست زخمی شده در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مجبور شد بخش کوچکی از آمار نظامیان به هلاکت رسیده و یا زخمی شده خود را در جریان درگیری‌ها در نوار غزه افشا کند. شبکه الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که دست کم یک افسر و چهار نظامی صهیونیست دیگر در جریان عملیات نیروهای فلسطینی در نوار غزه زخمی شده اند.
این در حالی است که حال عناصر صهیونیست مذکور وخیم گزارش شده است. در حالی ارتش رژیم صهیونیستی به صورت قطره چکانی آمار نظامیان به هلاکت رسیده و زخمی شده خود را اعلام می‌کند که رزمندگان فلسطینی در جریان تنها یک عملیات علیه تجمع نظامیان صهیونیست ده‌ها تن از آن‌ها را به هلاکت می‌رسانند.

حمله حزب الله به نظامیان صهیونیست با موشک برکان

 حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه المرج در شمال فلسطین اشغالی با موشک برکان هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

هیئت صهیونیستی امروز راهی قطر می‌شود

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که هیئت رژیم اسرائیل امروز دوشنبه وارد قطر خواهد شد تا با میانجی‌ها جزئیات توافق تبادل اسرا با حماس را در ازای وقفه موقت جنگ در غزه بررسی کند.این هیئت در دوحه عقب نشینی ارتش رژیم اسرائیل از غزه، آتش بس و بازگشت محدود فلسطینیان از جنوب به شمال نوار غزه را بررسی خواهد کرد.
 طرح توافق وقفه در جنگ شامل وقفه موقت شش ماهه بوده و طی آن 30 اسیر صهیونیست در برابر 300 فلسطینی آزاد خواهد شد.

جهاد اسلامی: واشنگتن مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که نتانیاهو می‌خواهد جامعه صهیونیستی را متقاعد کند که این مقاومت است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود.
محمد حاج موسی در گفتگو با فلسطین الیوم گفت: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.
حاج موسی بیان کرد که ما نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر هشدار می‌دهیم.
وی با بیان اینکه دستاوردهای مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید، تصریح کرد که نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 7 اسفند 1402 - 9:20:30