لحظه به لحظه با صد و چهل و دومین روز جنایت جنگی اسرائیل

یک شنبه 6 اسفند 1402 - 10:30:0
لحظه به لحظه با صد و چهل و دومین روز جنایت جنگی اسرائیل

جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه برای صد و چهل و دومین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به برخی مناطق غزه از جمله بیت لاهیا در شمال و خان‌‌یونس در جنوب نوار غزه، آمریکا و انگلیس بامداد امروز در تجاوزی جدید اهدافی را در صنعاء پایتخت یمن و برخی دیگر از استان‌های این کشور هدف قرار دادند.

جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه برای صد و چهل و دومین روز متوالی ادامه دارد و در بحبوحه ادامه بمباران های خشونت آمیز مناطق مختلف غزه به ویژه در شهرهای خان یونس و رفح، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بار دیگر به حمله و انجام عملیات زمینی به جنوب باریکه غزه تهدید کرد.

وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 29 هزار و 514 شهید و 69 هزار و 616 مجروح رسیده است و این در حالی است که هنوز حدود نیم میلیون فلسطینی در شمال غزه از قحطی رنج می‌برد.

تهدیدهای رژیم اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در رفح در مجاورت مرز با مصر، با وجود افزایش هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی، هفته‌ها است که تشدید شده است.

در آخرین تحولات در مذاکرات آتش بس، شورای جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت هیئتی را برای تکمیل مذاکرات توافق تبادل اسرا با حماس به قطر اعزام کند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 6 اسفند 1402 - 10:41:14