صدوسی‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی»؛ شهادت دهها فلسطینی دیگر

چهار شنبه 2 اسفند 1402 - 9:13:4
صدوسی‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی»؛ شهادت دهها فلسطینی دیگر

بخش‌های مختلف نوار غزه از بامداد و صبح امروز چهارشنبه شاهد از سرگیری حمله‌های هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شهادت جوان فلسطینی در جنین در یورش نظامیان صهیونیست به این منطقه، شهادت بیش از 17 نفر در بمباران مرکز و جنوب غزه و خان یونس ، طرح صهیونیست‌ها برای حمله به رفح از جمله مهمترین تحولات غزه در 24 ساعت گذشته بوده است .
شبکه الجزیره در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی محله البرازیل را واقع در جنوب شهر رفح در نزدیکی مرزهای مشترک با مصر بمباران کردند. در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الجنینه واقع در شرق رفح دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.
خبرنگار المیادین نیز از برجای ماندن 3 شهید و تعدادی  زخمی در جریان بمباران منطقه مواصی خان یونس و انتقال زخمی‌ها به بیمارستان شهدا الاقصی در مرکز نوار غزه خبر داد.
شبکه فلسطین الیوم هم  تاکید کرد که بمباران بخش‌های جنوبی شهر خان یونس توسط ارتش رژیم صهیونیستی از سرگرفته شده است. المیادین نیز  به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که لحظاتی پیش پیکرهای 6 شهید در شهر خانیونس به بیمارستان شهدای الاقصی این شهر منتقل شدند.
علاوه بر این رسانه‌های خبری بامداد امروز گزارش دادند که یک جوان فلسطینی در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین بر اثر اصابت گلوله‌های این نظامیان به شهادت رسید.
ساعاتی پیش از این نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به جبل جوهر واقع در منطقه جنوبی الخلیل یورش بردند. در نتیجه این یورش درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها ساکن این منطقه و نظامیان صهیونیست به وقوع پیوست که در پی آن یک شهروند فلسطینی زخمی شد. علاوه بر این نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به شهرک الخضر در جنوب بیت لحم یک جوان فلسطینی را در مقابل خانه‌اش بازداشت کردند.
همچنین منابع محلی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک یعبد واقع در شهر جنین یورش بردند و با مقابله فلسطینیان مواجه شدند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

هشدارهای بین‌المللی نسبت به وخامت اوضاع آوارگان فلسطینی

همزمان با تداوم حمله‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه نهادهای بین المللی نسبت به وخامت اوضاع انسانی و بهداشتی آوارگان فلسطینی در این باریکه هشدار دادند. یکی از مسوولان سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ما در زمینه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه با بحران رو به رو هستیم.
وی افزود: می‌توان این بحران را حل کرد اما اسراییل مایل به انجام این کار نیست.
مدیر بخش فوریت‌های منطقه‌ای در سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: بی گناهان در نوار غزه به دلیل نبود امکانات پزشکی و بهداشتی در حال مرگ هستند.
در همین راستا سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» در گفتگو با الجزیره تصریح کرد: ما همچنان شاهد ویرانی‌های گسترده در نوار غزه هستیم که این مساله بر زندگی بیش از نیمی از ساکنان این باریکه تاثیر منفی گذاشته است.
وی در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم به کودکان در نوار غزه کمک کرده و از دردها و رنج‌های ساکنان این باریکه بکاهیم.

بمباران پناهگاه کارمندان سازمان پزشکان بدون مرز

سازمان پزشکان بدون مرز از رقم خوردن یک جنایت دیگر توسط ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.
این سازمان بین المللی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی پناهگاه کارمندان این سازمان و خانواده‌های آن‌ها را در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بمباران کرد. سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد: در جریان این حمله هوایی تعدادی از اعضای خانواده‌های کارمندان این سازمان قربانی شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

وقوع درگیری و انفجار در کرانه باختری همزمان با یورش صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته با هدف گسترش ترس و وحشت و خاموش کردن شعله مقاومت در کرانه باختری به شهرها و منطقه‌های مختلف آن حمله کردند. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که بامداد امروز بیش از ۵۰ خودرو و تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست در داخل اردوگاه جنین مستقر شده بودند. همچنین صدای انفجارهای پی در پی در منطقه‌های تحت محاصره عناصر صهیونیست در اردوگاه جنین به گوش می رسیده است.
منطقه السموع واقع در جنوب الخلیل نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست بود. این نظامیان متجاوز به منطقه کفر قدوم در شمال کرانه باختری نیز یورش بردند.
منطقه‌های حزما واقع در شمال شرق قدس اشغالی، طمون در جنوب طوباس، قبلان و بیتا در جنوب نابلس نیز شاهد این حمله‌های عناصر صهیونیست بوده اند.گفتنی است پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون، یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری و کشتار و بازداشت شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه‌ها از سوی نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

هدف قرار گرفتن صهیونیست‌ها در کرانه باختری

نیروهای مقاومت فلسطین برای جلوگیری از پیشروی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و تجاوز به این منطقه وارد عمل شدند.  خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که درگیری‌هایی میان اشغالگران صهیونیست و نیروهای مقاومت در اردوگاه جنین رخ داده است.
نظامیان صهیونیست مانع رسیدن خودروهای امدادرسان به شهر و اردوگاه جنین شدند. درگیری‌هایی نیز میان شهروندان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم نیز به وقوع پیوست.
نیروهای مقاومت همچنین عناصر صهیونیست را در نزدیکی میدان الحمامه واقع در جنین با پرتاب بمب‌های دست ساز هدف قرار دادند.

افزایش مجدد تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر از افزایش تلفات خود در جریان درگیری‌های زمینی در نوار غزه خبر داد. ارتش این رژیم اعلام کرد که یک نظامی صهیونیست از گردان ۹۳۲ وابسته به تیپ ناحل در درگیری‌های شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.
علاوه بر آن سه نظامی صهیونیست دیگر در همان درگیری‌ها به شدت زخمی شده اند.

حماس: پیروزی که نتانیاهو در پی آن است، سرابی بیش نیست

عزت الرشَق، عضو دفتر سیاسی حماس درباره ماجراجویی رژیم اسرائیل برای یورش و حمله به رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و گفت: پیروزی‌‌ای که نتانیاهو به دنبال آن‌ است، سراب بوده و خیال و اوهام اوست. او همچنین گفت که نخست وزیر رژیم اسرائیل به همه دروغ می‌گوید و خانواده های اسرای صهیونیست را با این ادعایش که امکان آزاد سازی آن‌ها با زور و قدرت وجود دارد، فریب می‌دهد.

القسام: صهیونیست‌ها را در جنین در کمینی محکم گرفتار کردیم

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اردوگاه جنین در کمینی محکم گرفتار کرده است. القسام تاکید کرد مجاهدان این گردان‌ها با اسلحه و بمب‌های دست‌ساز به مقابله با صهیونیست‌ها برخواستند.
در همین حال، منابع محلی از جنین گزارش دادند که مجاهدان گردان‌های قسام، گروهان‌های قدس، گردان‌های شهدای الاقصی و دیگر گروه‌های مقاومت وارد درگیری شدیدی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی شدند و بمب‌هایی قوی در مسیر خودروهای زرهی آن‌ها منفجر کردند.

اعتراف مسئولان آمریکایی به حملات یمن علیه کشتی‌های جنگی واشنگتن

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از یک مسئول این کشور نوشت که انصارالله (ارتش یمن) برای اولین بار از روی عمد کشتی‌های جنگی آمریکا را با موشک‌های ضدکشتی هدف قرار دادند که این اتفاق دیروز رخ داد..

تحرکات ارتش  رژیم اسرائیل برای انجام حملات مجدد در غزه

علی رغم هشدارها و نگرانی‌های بین المللی درباره قصد رژیم اسرائیل برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه، شواهد و تحرکات صهیونیست‌ها حکایت از آن  دارد که تل‌اویو به دنبال حمله به رفح است. روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مسئولان نظامی نوشت که ارتش صهیونیستی به منظور باز کردن راهی به مرکز نوار غزه به منظور تسهیل حمله نظامی خود، تلاش می‌کند. بنا به گفته این مسئولان، این راه، بخشی از تلاش‌های رژیم اسرائیل به منظور ترسیم مجدد چهره منطقه نوار غزه است.
بنا به این گزارش، همزمان با ایجاد این راه و تعریض آن منطقه حائل به عمق یک کیلومتری در داخل نوار غزه ایجاد می‌شود. مسئولان نظامی همچنین گفتند که راهی که اسرائیل در غزه در حال ایجاد آن است، حلقه و کمربند نظامی ایجاد خواهد کرد و مانع از بازگشت یک میلیون فلسطینی [به شمال] خواهد شد. مهندسان نظامی صهیونیست برای تخریب خانه‌ها و ساختمان‌ها در طول این راه برنامه ریزی می‌کنند.
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ارتش صهیونیستی از سمت بندر خانیونس در حال پیشروی بوده و صد دارد این شهر را از رفح جدا کند.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به غرب یمن

شبکه المسیره یمن گزارش داد که منطقه الجبانه در استان الحدیده این کشور (غرب) هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

قطر و کویت خواستار توقف جنگ علیه غزه شدند

قطر و کویت بعد از دیدار رهبران دو کشور در دوحه طی بیانیه‌ای مشترک خواهان اعمال فشار برای توقف جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و نیز توقف تلاش‌ها برای کوچاندن اهالی غزه از این منطقه شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 2 اسفند 1402 - 9:12:16