حذف گذرگاههای مرزی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

دو شنبه 30 بهمن 1402 - 17:0:0
حذف گذرگاههای مرزی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس

یک مقام کویتی اعلام کرد : در حال بررسی حذف گذرگاههای مرزی بین کشورهای عضو شورای همکاری هستیم.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه الرای کویت، اسامه الشامی ، معاون اداره امور گذرگاههای گمرکی کویت گفت: این اداره در حال بررسی حذف گذرگاههای مرزی بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.
الشامی  تصریح کرد:  ۴۰۲ میلیون دینار در سال گذشته درامد این اداره بوده و ما در صدد حذف گذرگاههای مرزی بین کشورهای شورای همکاری به عنوان بخشی از پروژه های بلند مدت توسعه گذرگاههای مرزی هستیم.
شورای همکاری خلیج فارس (GCC)  شامل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که اعضای آن اهداف تجاری و اجتماعی مشترکی را پیگیری می‌کنند. شورای همکاری خلیج فارس در ۲۵ مهٔ ۱۹۸۱ میلادی و با هدف یکپارچگی اقتصادی و نظامی تشکیل شد که از جمله اهداف کشورهای عضو، رسیدن به واحد پولی مشترک تا سال ۲۰۱۰ بود. 
مقر اصلی این شورا هم‌اکنون در ریاض پایتخت عربستان قرار دارد و در حال حاضر شش کشور عربستان سعودی،  بحرین،  امارات متحده عربی،  قطر، عمان و کویت عضو آن هستند.
این کشورها دارای بیش از ۳٬۰۰۰ کیلومتر مرز دریایی هستند و در مجموع ۴۰ درصد منابع نفتی و یک‌چهارم منابع گازی سراسر جهان را به خود اختصاص داده‌اند و در مجموع ۵۰ میلیون جمعیت دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 30 بهمن 1402 - 10:19:12

دسته بندی :