یکصدوسی‌وششمین روز «طوفان الاقصی»| شهادت ۳ فلسطینی در کرانه باختری

دو شنبه 30 بهمن 1402 - 9:26:20
 یکصدوسی‌وششمین روز «طوفان الاقصی»| شهادت ۳ فلسطینی در کرانه باختری

تجاوزات و جنایات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همزمان در کرانه باختری وارد یکصد و سی و ششمین روز خود شده است و شمار دیگری از فلسطینیان بیگناه به خاک و خون کشیده شده‌اند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش رژیم صهیونیستی از همان دقایق ابتدایی روز دوشنبه و در یکصد و سی و ششمین روز تجاوزات و جنایات خود علیه فلسطینیان، مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منازل مردم را در شمال نوار غزه بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از آنها منجر شد.
از سوی دیگر، منابع خبری از حملات سنگین جنگنده‌های اشغالگران به «دیرالبلح» در اولین ساعات بامداد دوشنبه خبر دادند.
همزمان با ادامه جنگ علیه غزه، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی حمله کردند.
نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط و شهرک جبل المکبر در قدس اشغالی و شهرک بیت‌امر در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی نیز یورش بردند.
شهر دورا واقع در جنوب الخلیل نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بوده است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست به روستای کوبر در شمال غرب شهر رام الله نیز حمله کرده اند.
متجاوزان در جریان حمله به محله المصایف به سمت ساکنان این منطقه گازهای اشک آور شلیک کرده و تیراندازی کردند.
همچنین اردوگاه الفوار واقع در جنوب الخلیل نیز جزو منطقه‌هایی به شمار می‌رود که شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بوده است.
منابع خبری از شهادت دست‌کم سه فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند.

سایر تحولات مهم غزه و کرانه باختریدر 24 ساعت گذشته  به شرح ذیل است:

عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مقاومت در کرانه باختری

 نیروهای مقاومت مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات و حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه شهرهای مختلف این منطقه ساکت نبوده و دست به اجرای برخی عملیات ضدصهیونیستی زده اند. شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه قباطیه واقع در غرب جنین به وقوع پیوسته است.
گردان قباطیه اعلام کرده است که رزمندگان فلسطینی تجهیزات نظامیان صهیونیست را با استفاده از بمب‌ها و نارنجک‌ها هدف قرار دادند.
در این عملیات تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. درگیری‌های دیگری نیز در ورودی اردوگاه شعفاط میان جوانان فلسطینی و عناصر اشغالگر به وقوع پیوسته است به طوری که این عناصر مجبور شدند ورودی مذکور را ببندند.

بورل: حماس اندیشه‌ای است که نمی‌توان آن را نابود کرد

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود از جمله نابودی مقاومت: حماس (مقاومت) اندیشه‌ای است که نمی‌توان آن را نابود کرد.

بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن امروز منتشر می شود

یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از صدور بیانیه‌ای مهم تا ساعاتی دیگر خبر داد.

هشدار حماس درباره پیامدهای خطرناک تصمیم سران رژیم تروریستی صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

جنبش حماس موافقت اولیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد بن‌گویر وزیر افراطی کابینه‌اش مبنی بر ممنوعیت ورود فلسطینیان مناطق اشغالی به مسجدالاقصی در خلال ماه مبارک رمضان را در راستای تشدید جنایات و جنگ مذهبی علیه مردم فلسطین و نقض آزادی عبادت در این مکان مقدس قلمداد کرد.
این جنبش با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه خدشه وارد کردن به مسجدالاقصی یا آزادی عبادت در آن از مردم فلسطین خواست با تمام توان به مقابله با این تصمیم جنایتکارانه و دفاع از این مکان مقدس بپردازند.

انگلیس از هدف قرارگرفتن یک کشتی در باب‌المندب خبر داد

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد یک کشتی باربری از حمله به خود در تنگه باب‌المندب خبر داده است.

آمار شهدای خبرنگار غزه به 135 نفر رسید

منابع فلسطینی از افزایش آمار شهدای خبرنگار در نوار غزه به 135 نفر خبر دادند.

افزایش نگرانی‌ها نسبت به نقشه‌های تل آویو علیه مسجدالاقصی

از سوی دیگر کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب زبان داخل خط موسوم به خط سبز در فلسطین اشغالی اعلام کرد که درخواست‌های ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال محدودیت‌های بیشتر برای ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی و پذیرش این درخواست از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلان جنگ فراگیر به شمار می‌رود. این کمیته تصریح کرد: اقدامات مذکور زمینه سازی برای خالی کردن مسجدالاقصی محسوب می‌شود.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از عناصر خود در درگیری‌های جنوب نوار غزه اذعان کرد. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با هلاکت این نظامی صهیونیست تعداد نظامیانی که از تاریخ ۷ اکتبر گذشته تاکنون در نوار غزه به هلاکت رسیده اند به ۵۷۴ تن افزایش یافته است. ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز اعلام کرد در نبردهای ۴۸ ساعت گذشته در نوار غزه، ۲۰ نظامی این رژیم زخمی شدند.
ارتش این رژیم طی هفته‌های اخیر همزمان با تشدید درگیری‌ها با نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد زمینی غزه از ارائه آمار کشته شدگان خودش خودداری کرده و تنها آمار زخمی‌ها را هر ۲۴ ساعت و یا هر ۴۸ ساعت یک بار اعلام می‌کند.
این آمار در حالی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که شمار دقیق نظامیان صهیونیست کشته و زخمی‌شده به دست مبارزان مقاومت در غزه بسیار فراتر از آمار اعلامی از سوی ارتش این رژیم است و رژیم صهیونیستی در تلاش است با پنهان‌داشتن شمار دقیق تلفات خود از فشارهای محافل سیاسی صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بگریزد و روی شکست‌های خود سرپوش بگذارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 30 بهمن 1402 - 9:25:49