در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

اقتصاد فروپاشیده رژیم صهیونیستی نتیجه صدو سی و چهار روز جنگ در غزه

شنبه 28 بهمن 1402 - 12:27:39

نگاهی به هزینه‌های جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در پی عملیات طوفان الاقصی نشان می‌دهد، وضعیت اقتصادی رژیم اشغالگر قدرس رو به فروپاشی است.

ویژه ‌- الکوثر گزارش برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر حاکیست، کارشناسان اقتصادی تایید می‌کنند که ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه دیر یا زود ثابت می‌کند که اقتصاد این رژیم  رو به فروپاشی و منجر به خودکشی سیاسی خواهد شد و اولین نتیجه آن هم  اضمحلال طرح شهرک‌سازی خواهد بود.
صهیونیست‌ها سال‌ها برای حفظ ثبات اقتصادی خود تلاش کرده‌اند؛ ثباتی که ثمره حمایت برخی قدرت‌های خارجی نظیر آمریکا و کشورهای اروپایی است؛ اما امروز و پس از عملیات طوفان‌الاقصی، مهم‌ترین دغدغه صهیونیست‌ها یعنی اقتصاد،‌ زودتر از دیگر بخش‌ها رو به نابودی است.
 قبل از عملیات طوفان الاقصی، حتی در خوش بینانه ترین انتظارات، هرگز انتظار نمی رفت که اوضاع به جایی برسد که رژیم اشغالگر صهیونیستی یک بحران  نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به یکباره و به طور همزمان تجربه کند و اکنون این رژیم  متزلزل  به فکر اقدامات راهبردی و امکان سنجی  برای ادامه حیات خود است .
در بحبوحه  اوضاع بحرانی جدید، زیان های سنگین اقتصادی رژیم صهیونیستی آشکارتر شده و نهادهای مالی این رژیم اذعان کردند هزینه جنگ حداقل 12 درصد از تولید ناخالص داخلی  این رژیم  را تشکیل می دهد و این بسیار خطرناک است.
همچنین این نهادها تایید کردند هزینه هفتگی جنگ بی حاصل این رژیم در غزه به هفته ای 600 میلیون دلار رسیده است.  


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 28 بهمن 1402 - 12:26:30