خاخام های یهود مخالف صهیونیسم در کنار فلسطین

جمعه 27 بهمن 1402 - 12:0:0
خاخام های یهود مخالف صهیونیسم در کنار فلسطین

خاخام یهودی از یهودیان مخالف صهیونیسم اظهار کرد: یهودیان واقعی همواره حامی فلسطین هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یسرائیل دیوید ویس خاخام آمریکایی و سخنگوی سابق حزب «ناتوری کارتا» و از یهودیان مخالف صهیونیسم در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: صهیونیسم و «اسرائیل» از دین یهود، تورات و ستاره داوود برای تحقق اهداف خود سوء استفاده کردند در حالیکه بسیاری از خاخام های یهود با صهیونیسم و «اسرائیل» مخالف بوده و هستند زیرا نباید دولت تشکیل دهیم.

وی شروع مشکل در فلسطین را از زمانی دانست که صهیونیسم در سال 1948 میلادی وارد سیاست شد در غیر این صورت قبل از آن مسلمان، عرب، مسیحی و یهودی در کنار یکدیگر در فلسطین زندگی می کردند.

این خاخام آمریکایی تاکید کرد که مسلمانان هرگز علیه یهودیان نبوده و نیستند بلکه این «اسرائیل» است که باعث ایجاد تفرقه و نفرت در میان ادیان مختلف در فلسطین شد و با مطرح کردن شعارهایی مانند ضدیت مسلمانان با سامی‌گری کوشیدند اشغال فلسطین را توجیه کنند.

دیوید ویس یادآور شد: «اسرائیل» همواره تبلیغ کرده که اعراب از یهودیان بدشان می آید و ادعا می کند که در هفتم اکتبر این عربها بودند که 1200 یهودی را کشتند در حالیکه امکان دارد خود «اسرائیل» عامل کشته شدن این افراد باشد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 27 بهمن 1402 - 23:19:39

دسته بندی :
برچسب :