سید عمار حکیم : نظامیان آمریکایی باید از عراق بروند

چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 13:17:17
سید عمار حکیم :  نظامیان آمریکایی باید از عراق  بروند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه ایران تاکید کرد که این کشور به حضور نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی نیازی ندارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سید عمار حکیم» در این دیدار با اشاره به اینکه نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی به درخواست دولت عراق به این کشور آمده‌اند، تاکید کرد که پس از اعلام خالی شدن عراق از تروریست‌های داعش، نیازی به حضور این نیروها در این کشور نیست، زیرا فلسفه حضورشان در عراق منتفی شده و مردم عراق دیگر حاضر به پذیرش قیمومیت خارجی نیستند.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر حمایت از اقدامات دولت در مذاکره برای پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در مدت زمانی مشخص تاکید کرد.
وی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه دو ملت ایران و عراق از مشترکات فرهنگی و دینی و روابط تاریخی برخوردارند، سفر حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه ایران به بغداد و دیدارهای رسمی مقامات دو کشور را نشان دهنده عمق روابط اجتماعی و دینی میان دو ملت بیان کرد.
حکیم در تبیین اشتراکات میان دو ملت دوست، به نقش عتبات مقدسه در دو کشور و حوزه‌های علمیه در نجف اشرف و شهر مقدس قم و نیز شعائر دینی مشترک در نتیجه جمعیت اکثریت شیعه و پیروان اهل بیت علیهم السلام در دو کشور اشاره کرد و افزود: بزرگترین طیف اجتماعی عراق نقش مهمی در سرنگون کردن رژیم دیکتاتوری بعثی بر عهده داشت و اکنون نقش محوری و اساسی را در مدیریت و تصمیم گیری کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد که این موضوع، نتیجه فداکاری‌های ملت عراق و خون شهیدان در راستای نصرت و آزادی این ملت است.
رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه به نقش سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در حفاظت و تقویت ثبات عراق اشاره کرد و گفت که شعائر حسینی عامل مهمی برای هم افزایی پیروان مکتب اهل بیت (ع) و ایمن‌سازی آنها در برابر افکار انحرافی و چالش‌های فکری و اجتماعی بوده است.
حکیم همچنین به مساله فلسطین و جنایت نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم غزه اشاره کرد و موضع مرجعیت، دولت و ملت عراق در دفاع از برادران فلسطینی و تبیین مظلومیت آنان را شایسته تحسین دانست و حمایت بسیاری از دولتمردان کشورهای جهان از رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیان را محکوم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه دیروز (سه شنبه) همراه هیات بلندپایه مقامات قضایی در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، وارد بغداد شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمی «قاضی زیون» معاون اول شورای عالی قضایی عراق و سایر مقامات عالی قضایی این کشور قرار گرفت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 13:17:11