صدوسی‌ویکمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 11:8:48
صدوسی‌ویکمین روز «طوفان الاقصی»  ؛ ادامه بمباران اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

در حالی که بمباران همه جانبه نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای حمایت از اشغالگران صهیونیست وارد عمل شده اند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مسکونی نوار غزه طی بامداد و صبح امروز همچنان ادامه داشته است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی شرق اردوگاه المغازی را نیز گلوله باران کرد. منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه نیز شاهد حمله‌های بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده است. همزمان با این حمله‌ها توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شرق شهر غزه را هدف قرار داد.
خبرنگار شبکه المیادین مستقر در نوار غزه در گزارشی تاکید کرد که هلی کوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه القراره واقع در شمال شرق خان یونس به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کرده است.
همزمان با حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مرکز و غرب خان یونس عناصر ارتش رژیم صهیونیستی نیز اقدام به تیراندازی‌های گسترده می‌کنند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است :

 مقاومت فلسطین: از شروط خود کوتاه نمی‌آییم؛ تلفات دشمن بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌کند

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین با اشاره به مانع‌تراشی صهیونیست‌ها در روند چارچوب توافق پیشنهادی پاریس درباره غزه تاکید کرد که مقاومت هرگز از خواسته‌های خود کوتاه نمی‌آید و اجازه نمی‌دهد اشغالگران بعد از شکست میدانی به هیچگونه دستاورد سیاسی برسند.

 وال استریت ژورنال: هیئت اسرائیلی بدون دستیابی به نتیجه قاهره را ترک کرد

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مذاکرات قاهره بدون اتخاذ گام‌های اساسی برای دستیابی به توافق به پایان رسیده است. به گفته این منبع، هیئت اسرائیلی بدون پرکردن هیچ یک از شکاف‌ها و خلأهای اصلی مذاکرات، قاهره را ترک کرد. وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که هیچ گشایش و پیشرفت یا شکستی در مذاکرات به وجود نیامده است. 

 اکسیوس: نشست قاهره درباره اسرا نتیجه‌ای به‌همراه نداشته است

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از یک منبع اسرائیلی مدعی شد که مذاکرات قاهره درباره گروگان‌ها(اسرای اسرائیلی در نزد حماس)  بدون دستیابی به پیشرفت ملموس به پایان رسیده است.  به گفته این منبع ،تنها پیشرفتی که در این نشست حاصل شده است درک شکاف‌ها و خلأهایی است که باید برای ورود به مذاکرات برای توافق احتمالی پُرشود. به ادعای این منبع اسرائیلی، شکافی که مانع از انتقال به مذاکرات جدی تر می‌شود، تعداد اسرایی است که حماس خواستار آزادی آنها است.

نگرانی شدید برنامه جهانی غذا نسبت به حمله نظامی به رفح

مسئولان برنامه جهانی غذا اعلام کردند: ما نسبت به احتمال حمله نظامی گسترده به شهر رفح در نوار غزه به شدت احساس نگرانی می‌کنیم.  این نهاد بین المللی تاکید کرد: اسرائیل در حالی از حمله نظامی به رفح سخن می‌گوید که بیش از یک میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.
برنامه جهانی غذا اعلام کرد: تلاش‌های انجام شده برای دسترسی به نیازمندان در سراسر نوار غزه مدام با کارشکنی و ممانعت رو به رو می‌شود.

بمباران مستقیم ۱۶۲ مدرسه در نوار غزه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نسبت به بمباران مدرسه‌ها در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در سخنانی تاکید کرد: بیش از ۳۰ درصد از مدرسه‌ها در نوار غزه به صورت مستقیم توسط ارتش اسرائیل بمباران شده اند. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: ۱۶۲ مدرسه از میان ۵۶۳ مدرسه در نوار غزه به صورت مستقیم بمباران شده است.
وی اضافه کرد: ۲۶ مدرسه در این باریکه نیز در جریان حمله‌های ارتش اسرائیل به صورت کامل نابود و تخریب شده است.
این مقام سازمان ملل بیان کرد: این در حالی است که ۱۷۵ هزار دانش آموز در این مدرسه‌ها درس می‌خوانند و بیش از شش هزار و ۵۰۰ معلم در آن‌ها مشغول به کار هستند.

مقر فرماندهی نظامیان صهیونیست در جنوب غزه درهم کوبیده شد

از سوی دیگر شبکه فلسطین الیوم به نقل از گردان‌های شهدا الاقصی گزارش داد: رزمندگان فلسطینی موفق شدند در کنار نیروهای وابسته به گروهان‌های قدس یک عملیات علیه عناصر صهیونیست انجام دهند. در این گزارش آمده است: نیروهای فلسطینی مذکور موفق شدند مقر فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.
در بیانیه گردان‌های شهدا الاقصی تاکید شده است: مجاهدان ما در یک عملیات موفقیت آمیز در مرکز خان یونس واقع در جنوب نوار غزه با شلیک تعداد زیادی خمپاره ۱۲۰ میلیمتری مقر فرماندهی عناصر صهیونیست را هدف قرار دادند.
گروهان‌های قدس اعلام کرد مجاهدان این گروهان‌ها نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شهرک عبسان بزرگ در شرق خان یونس با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.
مجاهدان گروهان‌های قدس در شمال خان یونس نیز با تیربار وارد درگیری‌های شدیدی با نیروها و ادوات جنگی ارتش صهیونیستی شدند.
در همین راستا رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک درگیری شدید در غرب خان یونس میان نیروهای مقاومت و عناصر صهیونیست در جریان است. این رسانه‌ها تاکید کردند که مقاومت در حال بازآرایی نیروهای خود است.

بازداشت بیش از ۷۰۰۰ فلسطینی در کرانه باختری

هیأت امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطینی در گزارشی اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست از تاریخ هفت اکتبر تاکنون به صورت گسترده اقدام به بازداشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی کرده اند. در این گزارش آمده است: از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از هفت هزار فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در کرانه باختری بازداشت شده اند.

درگیری دست نشانده‌های صهیونیست با مقاومت در کرانه باختری

در حالی که نیروهای مقاومت در کرانه باختری تلاش می‌کنند با کمترین امکانات و در راستای حمایت از ساکنان نوار غزه به نبرد خود با عناصر صهیونیست ادامه دهند عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین که با تل آویو همکاری‌های امنیتی دارد با این نیروها درگیر شدند. در همین رابطه شبکه الجزیره از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین و نیروهای مقاومت در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری خبر داد. بر اساس این گزارش، عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، نیروهای مقاومت را تحت پیگرد قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند. این عناصر دست نشانده سلاح‌های برخی از نیروهای مقاومت فلسطین را در زمانی که آن‌ها در حال مبارزه با اشغالگران صهیونیست بودند مصادره کردند. جوانان فلسطینی در شهر طوباس در اعتراض به این اقدام تشکیلات خودگردان لاستیک‌های خودروها را آتش زدند.

زنجیره انسانی اردنی‌ها مقابل کامیون‌های حامل کالاهای اسرائیلی

جمعیت جوانان اردن برای حمایت از مقاومت با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از ساکنان نوار غزه اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: ما از شهروندان اردنی می‌خواهیم در ایجاد یک زنجیره انسانی برای حمایت از ساکنان مظلوم نوار غزه شرکت کنند. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: این زنجیره انسانی امروز چهارشنبه در مسیر کامیون‌های حامل کالاهای اسرائیلی تشکیل خواهد شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 25 بهمن 1402 - 11:8:43