شلیک موشک بالستیک از ناو شهید مهدوی+فیلم

سه شنبه 24 بهمن 1402 - 15:56:48

نیروی دریایی سپاه پاسداران برای نخستین‌بار در اقدامی مبتکرانه با همکاری نیروی هوافضای سپاه توانست شناور شهید مهدوی را به موشک‌های بالستیک دوربرد خانواده فاتح با برد حداقل 1700 کیلومتری تجهیز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شلیک موشک‌های بالستیک خانواده فاتح از روی شناور شهید مهدی نیروی دریایی سپاه پاسداران از دریای عمان انجام و هدف این شلیک نقطه‌ای در کویر مرکزی ایران بوده است که این موشک‌ها با ضلع 2 متری اهدافشان را اصابت قرار دادند.

این موشک‌ها داخل پرتابگرهای کانتینری روی عرشه شناور شهید مهدوی قرار داشتند؛ بزرگترین مزیت این نوع پرتابگرها اختفای کامل تا لحظه شلیک است.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه اول سیما در این خصوص، گفت: در نیروی دریای سپاه ما چند دستاورد جدید داشتیم؛ اولین مسأله کار مشترک بین نیروی هوافضا و نیروی دریایی سپاه پاسداران بود که با شلیک یک موشک بالستیک دوربرد از روی یک ناو جنگی با موفقیت انجام گرفت و این دستاورد جدید؛ بردِ نفوذ و قدرت دریایی ما را تا هر نقطه دلخواه افزایش داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین با اشاره به سایر توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آن‌ها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 24 بهمن 1402 - 15:56:43