واشنگتن پست : بایدن و نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری دچار اختلاف هستند

دو شنبه 23 بهمن 1402 - 9:6:28
واشنگتن پست : بایدن و نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری دچار اختلاف هستند

 روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشته است که بایدن و نتانیاهو بیش از هر زمان دیگری به شکاف در روابط دو طرفه خود نزدیک شده اند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد که بین دولت «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسراییل تنش زیادی وجود دارد، و بایدن و دستیاران ارشد او بیش از هر زمان دیگری از زمان آغاز درگیری در نوار غزه به اختلاف با نتانیاهو نزدیک شده اند.
روز گذشته نیز، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که اختلافات میان جو بایدن رییس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در حال گسترش و عمیق شدن است.
در این گزارش آمده است: این اختلافات در حالی رو به افزایش است که نظرات دو طرف در خصوص روند درگیری‌های کنونی در نوار غزه و به طور مشخص عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح متفاوت است.
بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی ادامه عملیات نظامی را در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ندارد. این در حالی است که نتانیاهو از عناصر صهیونیست خواسته است برای چنین عملیاتی در نزدیکی مرزهای مصر خود را آماده کنند.

پیش از این یک منبع وابسته به حماس با اشاره به تحرکات بنیامین نتانیاهو برای حمله به رفح اعلام کرد: حمله به شهر رفح به مثابه بر باد رفتن مذاکرات تبادل اسیران است. این منبع وابسته به حماس اعلام  کرد: نتانیاهو به دنبال فرار از توافق تبادل از طریق ارتکاب جنایت کشتار جمعی و رقم زدن فاجعه انسانی جدید در رفح است.
منبع وابسته به حماس تاکید کرد: آنچه نتانیاهو و ارتش نازی او طی چهار ماه نتوانستند به دست آورند به هر اندازه که جنگ به درازا بیانجامد نیز نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 بهمن 1402 - 9:6:22