صدوبیست‌ونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ شب خونین در جنوب نوار غزه

دو شنبه 23 بهمن 1402 - 8:54:51

حملات بی‌سابقه و جنایت‌کرانه رژیم اسرائیل به منطقه رفح در نوار غزه که صدها شهید و زخمی برجای گذاشتته و گرفتار شدن نظامیان ارتش این رژیم در کمین مقاومت فلسطین در خان یونس از مهمترین تحولات فلسطین اشغالی در صدوبیست‌ونهمین روز طوفان الاقصی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی رغم ادعای رسانه های آمریکا مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل در ادعاهای خود مبنی بر حمله به رفح جدی نیست، ارتش این رژیم حملات توپخانه‌ای، موشکی و هوایی بی‌سابقه‌ای به این منطقه و شهر رفح داشت که در اثر آن تاکنون بیش از 100 نفر شهید و صدها تن دیگر زخمی شده یا زیر آوار مانده‌اند.
شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز ادامه داشته است.
بر اساس این گزارش، بمباران منازل مسکونی در منطقه البرکه واقع در جنوب دیرالبلح در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی از میان شهروندان بی گناه فلسطینی برجای گذاشته است. در همین راستا جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چند نوبت بخش‌های مختلف جنوب شهر خان یونس را واقع در جنوب نوار غزه بمباران کردند.
گزارش‌های میدانی حاکی از این است که ، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز بیش از ۵۰ حمله هوایی علیه رفح انجام داده اند.
منابع پزشکی نیز  تاکید کردند که تاکنون در جریان حمله‌های مذکور علیه ۱۴ خانه مسکونی و سه مسجد در رفح ۱۱۰ فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده اند.
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نیروهای امدادرسان هنوز نتوانسته اند خود را به برخی از خانه‌های ویران شده در رفح برسانند و افراد را از زیر آوار خارج کنند.
شبکه المیادین تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست در حمله‌های خود علیه شهر رفح از بمب‌های ممنوعه استفاده کرده اند. مدیر بیمارستان کویت در رفح تصریح کرد: ما شاهد ثبت موارد متعددی از قطع اعضا در میان فلسطینی‌های زخمی شده در رفح در کنار تعداد زیادی از موارد ضربه مغزی و سوختگی هستیم. وی افزود: اشغالگران صهیونیست از سلاح‌ها ممنوعه در بمباران رفح استفاده کرده اند.

سایر تحولات غزه و کرانه باختری در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

شهادت جوان فلسطینی بر اثر اصابت ۲۰ گلوله به پیکرش

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که یک جوان فلسطینی در کرانه باختری توسط عناصر ارتش رژیم صهیونیستی گلوله باران شد. بر اساس این گزارش، رامی راشد البطحه جوان ۳۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورود منطقه بتیر واقع در غرب بیت لحم به شهادت رسید.  وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دست کم ۲۰ گلوله به قسمت‌های مختلف پیکر شهید رامی البطحه اصابت کرده و وی بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیده است.

منابع صهیونیستی ؛ ارتش بیانیه ناراحت کننده ای منتشر خواهد کرد

ریشت کان نوشت که قرار است سخنگوی ارتش صهیونیستی  امروز دوشنبه به وقت قدس اشغالی بیانیه ناراحت کننده‌ای صادر کند. از ساعتی پیش صهیونیست‌ها می‌گویند «حادثه دردآوری» در خان‌یونس رخ داده است.  احتمالا ارتش متجاوزین بار دیگر تلفات سنگینی داده است. روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز نوشته اخبار ناگواری از جبهه غزه به گوش می‌رسد.
دراین حال، شبکه المنار حزب الله لبنان به نقل از منبعی میدانی در غزه گزارش داد که دست‌کم 11 نظامی صهیونیست از جمله یک افسر در کمین دقیق و حساب‌شده مقاومت فلسطین در خانیونس به هلاکت رسیده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 بهمن 1402 - 8:54:47