مقاومت فلسطین امروز ثابت قدم و طرف اصلی مذاکره است

پنج شنبه 19 بهمن 1402 - 17:0:0
مقاومت فلسطین امروز ثابت قدم و طرف اصلی مذاکره است

یحیی حرب نویسنده و تحلیلگر سیاسی روز چهارشنبه در برنامه «فلسطین الصمود» با اشاره به «چارچوب توافق آتش‌بس و موضع مقاومت فلسطین» اظهار کرد: مقاومت فلسطین امروز ثابت قدم و طرف اصلی مذاکره با اسرائیل برای آتش بس در غزه و مبادله اسرا است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی حرب، تحلیلگر سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» گفت: جنبش مقاومت فلسطین «حماس» پاسخ خود را به پیشنهادات آتش بس در غزه به میانجیگران عرب یعنی «مصر و قطر» ارائه کرد که به طور علنی از طریق رسانه ها منتشر شد.

وی افزود: توافق پیشنهادی به سه بخش تقسیم می‌شود که هر مرحله ۴۵ روز به طول می‌انجامد و این همان چیزی است که در توافقنامه اولیه در پاریس مطرح شد. پاسخ هوشمندانه و دیپلماتیک حماس و به طور کلی مقاومت اسلامی در فلسطین، همان خواسته های فلسطینی ها یعنی لغو محاصره، پایان دادن به تجاوز و آتش بس کامل است.

وی ادامه داد: نکته اصلی مورد تاکید این توافق این است که مقاومت فلسطین طرف اصلی این توافق و معادله است، در حالی که رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز خواستار حذف مقاومت از میز مذاکره بود.

وی افزود: اما امروز عکس آنچه رژیم صهیونیستی می‌خواهد؛ رخ داده است: مقاومت استوار و ثابت قدم و طرف اصلی مذاکرات است و خود بایدن رئیس‌جمهور آمریکا منتظر پاسخ مقاومت به هر پیشنهادی است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 19 بهمن 1402 - 19:59:32