تلفات سنگین یگان‌های کماندویی صهیونیستی در غزه

سه شنبه 17 بهمن 1402 - 20:52:35
تلفات سنگین یگان‌های کماندویی صهیونیستی در غزه

پایگاه اینترنتی عربی 21 اخیرا گزارشی از تلفات سنگین وارده به یگانهای کماندویی ارتش صهیونیستی در غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی عربی 21 تلفات یگان های کماندویی صهیونیستی در غزه را به این شرح اعلام کرد: 

1 - واحد اطلاعات ستاد مشترک ارتش صهیونیستی یا سییرت متکال که مستقیما تحت نظر سازمان اطلاعات ارتش صهیونیستی قرار دارد ، در روز اول جنگ 9 نفر از افسران و سربازانش را از دست داد.

2 - تیپ کماندوهای ارتش صهیونیستی شامل سه واحد دوفدوفان، آغوز و ماژلان است که وابسته به لشکر 98 ارتش صهیونیستی است. آغوز یگان اطلاعات شناسایی بوده و بخشی از فرماندهی شمال تیپ گولانی است، دوفدوفان یا همان یهودیان عرب نما است که منطقه فعالیت آن عمدتا کرانه باختری است و مسئول ترور است. ماژلان 212 وابسته به تیپ چتربازان است و مسئولیت آن جنگی است. این تیپ از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا شروع جنگ زمینی، 16 نفر از افسران و سربازانش را از دست داد و در جنگ زمینی 10 نفر از نیروهایش به هلاکت رسیدند.

3 - یگان شلداگ که وابسته به نیروی هوایی بوده و به آن واحد 5101 گفته می شود و مامور اجرای عملیات ویژه با استفاده از فناوری جنگی است، 4 نفر از افسرانش را در جنگ از دست داد. 

4 - یگان لوتار یا یگان 707 که ماموریتش مبارزه با تروریسم است و در کرانه باختری و اطراف غزه فعال است که 7 نفر از افسرانش را در طوفان الاقصی از دست داد که یکی از آنان دارای نشان شجاعت بود.

5 – یگان 669 که مامور فعالیت های پشت جبهه به ویژه در امور پزشکی است و در نبرد زمینی غزه دو نیرویش کشته شدند.

6 – یگان شیطت 13 که وابسته به نیروی دریایی صهیونیستی است و امتداد سازمان تروریستی صهیونیستی هاگانا می باشد و در حمله مقاومت به پایگاه اطراف غزه یکی از نیروهایش کشته شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 17 بهمن 1402 - 20:52:28