صدو بیست و دومین روز «طوفان الأقصی» ؛ افزایش شمار شهدای غزه

دو شنبه 16 بهمن 1402 - 9:5:6

تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مرکز و جنوب نوار غزه و انتقاد مقام سازمان ملل از اوضاع وخیم انسانی در این باریکه از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گزارش‌های رسانه‌ای از تداوم حمله‌های جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه جنوب و مرکز این باریکه حکایت دارد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بخش‌های مسکونی در مرکز، جنوب و غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.
خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه العمور واقع در شرق الفخاری در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند. 
همچنین هواپیماهای رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه در صدوبیست و دومین روز از تجاوز و حمله به نوار غزه، چند منطقه مسکونی و یک مسجد در دیرالبلح واقع در مرکز غزه را بمباران کردند که تا لحظه تنظیم این خبر 30 نفر غیر نظامی به شهادت رسیده و بیش از 15 تن دیگر زخمی شده‌اند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود این منطقه امن است.

* سایر تحولات غزه به شرح ذیل است :

حملات هوایی صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

رسانه های لبنان گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل منطقه مارون الرأس را در سه نوبت هدف حمله قرار داده است. شهرک یارون نیز جزو مناطقی است که هدف این گونه حنلات قرار گرفته و از تلفات آن هنوز خبری مخابره نشده است.

انتقاد مقام سازمان ملل از اوضاع انسانی در غزه

از سوی دیگر گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حق بهداشت در گفتگو با شبکه الجزیره از شرایط انسانی و بهداشتی در نوار غزه در نتیجه حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه انتقاد کرد.وی در این خصوص تاکید کرد: اوضاع در نوار غزه نمونه نقض قوانین بشردوستانه به شمار می‌رود.

یورش صهیونیست ها به کرانه باختری و هلاکت آنها

 حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف کرانه باختری طی بامداد امروز مانند روزهای گذشته ادامه داشته است. شبکه الجزیره از یورش نظامیان صهیونیست به شهر حلحول واقع در الخلیل در کرانه باختری خبر داد.
همچنین نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شهر عرابه در جنوب غربی جنین و شهر بیتونیا در غرب رام الله در کرانه باختری یورش بردند. این حمله‌های نظامیان صهیونیست شهرهای طوباس، قلقیلیه و طولکرم در شمال کرانه باختری را نیز دربرگرفته است.
منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل نیز شاهد یورش عناصر اشغالگر و تفتیش منازل شهروندان فلسطینی طی بامداد امروز بوده است.
این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند با بمب‌های قدرتمند عناصر صهیونیست را در داخل منطقه یعبد واقع در جنوب جنین هدف قرار دهند.

سندرز: نباید برای ماشین جنگ نتانیاهو، حتی یک دلار خرج کرد

برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکا از حمایت‌های کشورش از رژیم اسرائیل در کشتار فلسطینیان انتقاد کرد و گفت که واشنگتن حتی یک دلار هم نباید برای ماشین جنگ نتانیاهو خرج کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 16 بهمن 1402 - 9:4:54