صدوهفدهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ موج جدید حملات رژیم صهیونیستی ضد غزه

چهار شنبه 11 بهمن 1402 - 9:0:45
صدوهفدهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ موج جدید حملات رژیم صهیونیستی ضد غزه

شدت گرفتن حمله‌های هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه و افزایش درخواست‌ها برای حمایت از آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های شمالی، جنوبی و مرکزی نوار غزه طی بامداد و صبح امروز تشدید شده است.
جنگنده‌ها ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز همچنان به حمله‌های خود علیه بخش‌های مختلف نوار غزه ادامه دادند. در جریان بمباران منطقه‌های اطراف مدرسه العروبه واقع در شمال غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه تعدادی از آوارگان فلسطینی مستقر در این منطقه زخمی شدند.
خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین نوبت منطقه‌های غربی اردوگاه النصیرات را بمباران کردند.
رسانه‌های فلسطینی نیز تاکید کردند که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به شدت منطقه‌های شمالی نوار غزه را می کوبد. این در حالی است که حمله‌های توپخانه ای این رژیم علیه شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد.
در همین راستا خبرنگار الجزیره گزارش داد که در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الدرج واقع در شرق شهر غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه زخمی شدند.
حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی مرکز و غرب خان یونس را نیز دربرگرفته است. تعداد شهدای برجای مانده در این استان از روز سه شنبه تاکنون به ۱۷ نفر رسیده است.

سایر تحولات  مهم غزه را در ادامه دنبال کنید:

افزایش تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هلاکت سه نظامی صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در جریان درگیری‌های شمال و جنوب نوار غزه تعدادی از نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده حال صهیونیست‌های زخمی شده در این درگیری‌ها وخیم اعلام شده است.

درخواست مقام سازمان ملل برای حمایت از آژانس «آنروا»

از سوی دیگر بحث و جدل‌ها در خصوص اقدام سوال برانگیز چند کشور در قطع کمک‌های مالی خود از آژانس حامی فلسطینی‌ها وابسته به سازمان ملل همچنان ادامه دارد. این اقدام کشورهای مذکور در حمایت از رژیم صهیونیستی و بعد از ادعاهای تل آویو مبنی بر مشارکت تعدادی از کارمندان آژانس آنروا در عملیات طوفان الاقصی صورت گرفت.

حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر نظامیان غاصب رژیم صهیونیستی بامداد امروز به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کرده و تعدادی از فلسطینی‌های ساکن این منطقه‌ها را بدون دلیل بازداشت کردند.خبرنگار الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به منطقه بیت فجار واقع در جنوب شهر بیت لحم حمله کردند.
تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست نیز به روستای سنجل واقع در شمال شهر رام الله یورش بردند.
این نظامیان متجاوز به اردوگاه قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

کاهش حمایت‌ها از نتانیاهو در اراضی اشغالی

از سوی دیگر تایمز اسرائیل اذعان کرد که نظرسنجی‌ها کاهش بسیار زیاد حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را نشان می‌دهد. بر اساس یک نظرسنجی تلویزیونی که نتایج آن عصر روز گذشته منتشر شد، حمایت عمومی از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر در بحبوحه جنگ علیه غزه به شدت کاهش یافته است.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر انتخابات جدید امروز برگزار شود، حزب وحدت ملی بنی گانتز با ۳۷ کرسی بزرگ‌ترین و پس از آن حزب لیکود نتانیاهو فقط ۱۸ کرسی بدست خواهد آورد. نه حزب کارگر و نه حزب عربی بلد از حداقل رأی در نظرسنجی عبور نکردند.
به طور کلی بر مبنای این نظر سنجی جریان ضد نتانیاهو ۶۸ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست و حزب لیکود و متحدانش متعلق به نتانیاهو فقط ۴۷ کرسی خواهند داشت.

رسانه‌های صهیونیستی: ارزیابی‌ها از مذاکرات تبادل اسرا مثبت است

کانال تلویزیونی 12 رژیم اسرائیل گزارش داد: در حالی که مذاکرات برای دست یابی به توافق تبادل [اسرا] همچنان ادامه دارد، کشورهای میانجی درباره امضای توافق طی روزهای آینده اعلام خوش بینی کرده‌اند و فردا (امروز چهارشنبه) هیئت حماس وارد قاهره خواهد شد تا پاسخ رسمی خود به پیشنهادها را ارائه دهد و در اسرائیل ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که این مذاکرات و توافق مثبت خواهد بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 11 بهمن 1402 - 9:0:37