در برنامه عراق الغد مطرح شد:

تعویق انتخاب رئییس جدید پارلمان عراق برای چهارمین بار

دو شنبه 9 بهمن 1402 - 12:1:16

نمایندگان پارلمان عراق پس از ناکامی دوباره در انتخاب رئیس جدید خود، برگزاری جلسه جدید را به زمانی نامعلوم موکول کردند.

ویژه ‌- الکوثر:  نمایندگان پارلمان عراق در جلسه روز شنبه  خود بار دیگر انتخاب رئیس جدید مجلس این کشور را به تعویق انداختند. نمایندگان پارلمان عراق در این جلسه به تعویق انتخاب رئیس جدید پارلمان تا زمان تعیین تکلیف دعاوی در دادگاه فدرال عراق رای مثبت دادند.
پیش از این چند جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جدید پارلمان به تعویق افتاد و یک جلسه نیز برگزار شد که در دور نخست رای گیری هیچ یک از نامزدهای ریاست نتوانستند رای بیاورند.
محمد الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق در پی شکایت«باسم درخشان»، یکی از نمایندگان مستقل پارلمان عراق به اتهام جعل، از منصب خود برکنار شده است.
دراین حال، یک منبع در ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعیان عراق  دلیل به تعویق افتادن جلسه را اصرار حزب تقدم به رهبری الحلبوسی برای نامزدی «شعلان الکریم» عنوان کرد. به گفته این منبع، شبهات پیرامون ارائه رشوه در ازای رای دادن به او وجود دارد.
محمد الحلبوسی در سال ۲۰۲۲ برای بار دوم به‌عنوان رئیس پارلمان انتخاب عراق انتخاب شد.  پیشتر دادگاه فدرال عراق در جلسه ای که برای رسیدگی به شکایت الدلیمی و باسم درخشان به عنوان شخص ثالث در کنار الدلیمی برگزار شده بود، توضیح داد که درخشان شواهدی را ارائه کرده که مشارکت الحلبوسی در قرارداد با یک شرکت خارجی را که مدیر آن نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی است، اثبات می کند و یکی از مهمترین اهداف این شرکت، عادی سازی روابط بین رژیم اسرائیل و کشورها است. الحلبوسی به حکم دادگاه فدرال عراق اعتراض و اعلام کرد که برای دفاع از حقوق قانونی خود، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 بهمن 1402 - 12:1:11