کمک اردن و عربستان به رژیم صهیونیستی برای دورزدن محاصره دریایی

دو شنبه 2 بهمن 1402 - 11:27:4
کمک اردن و عربستان به رژیم صهیونیستی برای دورزدن محاصره دریایی

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در گزارشی نوشت: در اوج جنگ، کشورهای پادشاهی عربستان و اردن، به اسرائیل برای شکستن محاصره گروه حوثی‌ها در دریای سرخ کمک شایانی می‌کنند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « ایتمار ایشنر» خبرنگار روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت درگزارشی نوشت:  به‌جای آنکه کالاهای ارسال‌شده به‌مقصد اسرائیل مسیر طولانی و پرهزینه دور زدن آفریقا را طی کنند، شرکت‌های اسرائیلی کالاهای خود را در بنادر جنوب خلیج فارس تخلیه می‌کنند و از آنجا این کالاها با کامیون از طریق خاک عربستان سعودی و اردن به (سرزمین‌های اشغالی) منتقل می‌شوند.
وی افزود:  این کالاها در بنادر بحرین و دوبی تخلیه و بعد از عبور از خاک عربستان وارد اردن می‌شوند و از طریق مرز اردن وارد (فلسطین اشغالی) می‌شوند.
در ادامه این گزارش آمده است؛ شرکت‌های اسرائیلی برای گریز از شرایط پرتلاطم و پرخطر دریای سرخ، کالاهای خود را به‌مقصد دو بنادر بحرین و دوبی بارگیری می‌کنند و پس از تخلیه در این بنادر از این طریق بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر دریافت می‌کنند، به‌نحوی که طی ماه گذشته میلادی ده‌ها کامیون از این طریق (به سرزمین‌های اشغالی) رسیده‌اند. این همکاری همچنین باعث شد اسرائیلی‌ها نسبت به تأمین کالاهای خود پیش از عید پاک امیدوار شوند.
در بخش دیگری از این گزارش تأکید شده است؛ با توجه به اقدامات حوثی‌ها در دریای سرخ بسیاری از شرکت‌های بزرگ کشتیرانی سفرهای خود را (به‌مقصد فلسطین اشغالی) لغو کرده‌اند و همین امر باعث شد واردات یا لغو یا از مسیر طولانی دور زدن قاره آفریقا، انجام شود.
این رسانه همچنین فاش کرد؛ یک شرکت باربری زمینی اسرائیلی به‌نام "تراکنت" قراردادی را با مصری‌ها امضا کرد که براساس آن اقدام به انتقال کالا به مصر از طریق خاک (فلسطین اشغالی) و از راه بندر دوبی با عبور از عربستان سعودی و اردن کرده است.
حانان فریدمن مدیرعامل این شرکت تأکید کرده است : ما با این کار خود موفق شدیم همکاری بین کشورهای عربی و اسرائیل را محقق کنیم و جایگزین مناسبی برای کانال سوئز ایجاد کردیم، گرچه این مسیر برای تبدیل شدن به یک مسیر اصلی راه زیادی در پیش دارد، اما در زمان حاضر می‌توان از آن به‌عنوان مسیری برای دور زدن تهدید حوثی‌ها در دریای سرخ و به‌عنوان آلترناتیوی برای کاهش 10روزه زمان باربری آن هم بدون دردسرهای ناامنی مورد استفاده قرار داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 2 بهمن 1402 - 11:20:58