حمایت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

دو شنبه 2 بهمن 1402 - 9:20:44
حمایت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر دولت ایرلند با محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که این کشور هم از شکایت آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دادگاه لاهه حمایت می‌کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از ایندیپندنت، «مایکل مارتین» نخست‌وزیر دولت ایرلند با محکوم‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد این کشور هم از پرونده شکایت دولت آفریقای جنوبی علیه  اسرائیل  بابت نسل‌کشی مردم فلسطین در دیوان دادگستری بین‌المللی (لاهه) حمایت می‌کند و قصد پیوستن به آن را دارد.
نخست‌وزیر ایرلند در گفت‌وگو با با شبکه رادیویی «آر. تی. ای» گفت: اسرائیل باید نسبت به آنچه انجام می‌دهد پاسخگو دانسته شود. من بمباران ادامه دار نوار غزه را محکوم می‌کنم. این بمباران شوکه‌کننده و وحشتناک است و اصلا موجه نیست.
هفته پیش «پترا دی‌ساتر» معاون نخست وزیر بلژیک نیز  اعلام کرد که پیشنهادی را به دولت این کشور ارائه کرده تا از دادخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه حمایت کند. «پترا دی‌ساتر» این کشور نمی‌تواند علیه تهدید اسرائیل در خصوص ارتکاب کشتار دسته جمعی در غزه سکوت کند.
دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از ۱۱ ژانویه رسیدگی به اتهام «نسل‌کشی» در غزه را آغاز کرد و برای نخستین بار رژیم صهیونیستی در این دادگاه محاکمه می‌شود.آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر گذشته با ارائه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.
همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 2 بهمن 1402 - 9:20:28