صدو ششمین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ ادامه بمباران غزه

شنبه 30 دی 1402 - 9:8:14
صدو ششمین روز «طوفان‌الاقصی» ؛  ادامه بمباران غزه

تداوم بمباران بخش‌های مسکونی و درمانی نوار غزه و وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب الله لبنان از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات عملیات طوفان الاقصی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجتمع‌های مسکونی در محله الامل واقع در نزدیکی هلال احمر نوار غزه در شرق شهر خان یونس را هدف قرار دادند که در جریان این حمله وحشیانه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.
خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز علیه بخش‌های مختلف نوار غزه به ویژه منطقه تل الهوی و الزیتونه واقع در جنوب شهر غزه ادامه داشته است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منازل مسکونی در جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.
همچنین شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه بطن السمین جنوب خان یونس را هدف قرار داده است.
از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران متجاوز در اطراف مرکز درمانی ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه حکایت دارد.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است: 

حمله صهیونیست‌ها به شهرهای مختلف کرانه باختری

این در حالی است که حمله‌های روزانه عناصر صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد و متجاوزان بامداد امروز به صورت گسترده به این منطقه یورش بردند. منطقه کفر ثلث واقع در شرق قلقیلیه و اردوگاه شعفاط واقع در شمال قدس اشغالی شاهد حمله عناصر صهیونیست بوده است.
نظامیان اشغالگر در جریان حمله به این اردوگاه و درگیری با شهروندان فلسطینی از گاز اشک آور استفاده کردند. آن‌ها به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس و منطقه تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم نیز یورش بردند.
نیروهای مقاومت فلسطین نیز در ایست بازرسی تیاسیر واقع در شرق شهر طوباس با متجاوزان درگیر شده و تلاش کردند مانع پیشروی آن‌ها شوند.

تشدید اعتراضات صهیونیست‌ها علیه عملکرد نتانیاهو

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که خانواده اسرای صهیونیست و هزاران معترض دیگر با تجمع مقابل منزل بنیامین نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار انحلال کابینه ناکارآمد وی و بازگشت فوری اسرا شدند.
شب گذشته هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی به همراه خانواده اسرای صهیونیست نزد حماس در تجمع شبانه مقابل منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سردادن شعار علیه کابینه نتانیاهو خواستار توافق فوری با گروه‌های فلسطینی و بازگشت هر چه زودتر فرزندان خود از غزه شدند.
معترضان خشمگین در مقابل ویلای شخصی نتانیاهو در شهر بندری قیصریه خواستار برکناری نتانیاهو و کابینه ناکارآمد وی شدند.
فشار به کابینه رژیم صهیونیستی برای اطلاع از سرنوشت اسیران نزد حماس و قبول آتش‌بس برای آزادی آن‌ها از دیگر خواسته‌های معترضان بود.

وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های دوربُرد حزب الله

این در حالی است که با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه انتقاد مسؤولان سیاسی و نظامی کنونی و سابق در این رژیم علیه عملکرد نتانیاهو افزایش یافته است.
در همین راستا فلسطین الیوم به نقل از «ماییر شطریت» یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی نوشت: آن چیزی که خطرناک‌تر است این است که حزب الله لبنان موشک‌های دقیق و دوربردی در اختیار دارد که اگر جنگ گسترده‌ای در بگیرد از این موشک‌ها فقط برای هدف قرار دادن کریات شمونه استفاده نمی‌کند بلکه تل آویو و دیمونا و هر نقطه دیگری در عمق اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.
وی در ادامه گفت: اوضاع در مرزهای اسرائیل و لبنان پیچیده است چرا که حزب الله لبنان موشک‌های زیادی در اختیار دارد. شهرک نشینان در این منطقه‌ها در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران نفوذ نیروهای ویژه حزب الله هستند. آن‌ها با وجود تداوم تهدیدات موشکی حزب الله نمی‌توانند در این منطقه زندگی کنند.
شطریت اضافه کرد: سامانه موشکی گنبد آهنین نمی‌تواند مانع این موشک‌ها شود. آن‌ها یک تهدید برای ما هستند چرا که بُرد این موشک‌ها به ۱۰ کیلومتر می‌رسد.
وی به موشک‌های برکان که نیروهای حزب الله در حمله‌های خود علیه مواضع اشغالگران استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: این موشک‌ها نیم تُن مواد منفجره با خود حمل می‌کنند و اگر در داخل کریات شمونه بیافتند خرابی و آسیب جدی به بار خواهند آورد.
شطریت تصریح کرد: اسرائیل در جنگ گذشته با لبنان شهرک‌های شمالی را تخلیه نکرده بود. با وجود آنکه در آن زمان گنبد آهنینی نیز وجود نداشت اما اینک شاهد گسترش قدرت موشکی حزب الله هستیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 30 دی 1402 - 9:8:10