صدوسومین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ خان‌یونس 10بار بمباران شد

چهار شنبه 27 دی 1402 - 9:4:55
صدوسومین روز «طوفان‌الاقصی» ؛ خان‌یونس  10بار  بمباران شد

بمباران و حملات توپخانه‌ای به خان‌یونس، شهادت ده‌ها تن از غیرنظامیان و یورش به کرانه باختری از مهمترین تحولات بامدادی صدوسومین روز از حمله به نوار غزه است

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل از ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه حملات بی‌امانی را به مناطق مختلفی در نوار غزه انجام دادند که بیشترین این حملات مربوط به شهر خان‌یونس است.
ارتش رژیم صهیونیستی طی چند ساعت  گذشته 10 بار مناطق مختلف این شهر را هدف بمباران قرار داد که بر اثر آن نزدیک به 30 نفر شهید شدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در محله النمساوی تنها هفت نفر از یک خانواده‌ای به شهادت رسیدند.
نظامیان رژیم اسرائیل همچنین  بامداد امروز چهارشنبه بار دیگر به شهرهای نابلس، قلقیلیه یورش برده در برخی مناطق دست به تخریب اموال و زیرساخت‌های عمومی زدند.
توپخانه ارتش رژیم اشغالگر نیز به صورت وحشیانه ای اردوگاه‌های البریج و المغازی را که پناهگاه آوارگان فلسطینی در مرکز نوار غزه است هدف حمله‌های خود قرار داد.
از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر اشغالگر در نوار غزه حکایت دارد. بر اساس این گزارش‌ها، نیروهای فلسطینی با عناصر متجاوز در محور خان یونس واقع در جنوب نوار غزه درگیر شده اند.
این درگیری‌ها به صورت شدید در محور مذکور تاکنون ادامه داشته است. نیروهای فلسطینی تلاش می‌کنند مانع پیشروی عناصر متجاوز به سمت بیمارستان ناصر در خان یونس شوند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده اطراف بیمارستان را هدف حمله‌های توپخانه ای خود قرار داده است.

سایر تحولات مهم غزه  به شرح ذیل است :

تکرار سناریوی حمله به بیمارستان‌های غزه این بار در خان‌یونس

ارتش رژیم اسرائیل از ساعتی پیش شروع به حمله توپخانه‌ای به اطراف بیمارستان و مجتمع بیمارستانی ناصر در خان‌یونس واقع در جنوب غزه کرده است.  این رژیم پیشتر با این اقدام کادر درمان و خدماتی و همچنین هزاران بی‌پناه را که به بیمارستان‌های غزه پناه آورده بودند، آواره کرده است.

 عدم‌پیوستن فرانسه به ائتلاف ضدیمنی آمریکا و انگلیس

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که علت عدم ملحق شدن پاریس به ائتلاف آمریکا و انگلیس علیه یمن، اجتناب از تشدید تنش بوده است. او با این حال، از حملات رژیم اسرائیل به غزه حمایت کرد و گفت که تداوم «عملیات نظامی غیردقیق اسرائیل» در غزه خطری برای امنیت این رژیم در طولانی‌مدت است.

صهیونیست‌ها با قطع خطوط ارتباطی بحران غزه را وخیم‌تر می‌کنند

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که اقدام اشغالگران صهیونیست در قطع خطوط ارتباطی و شبکه اینترنت در این باریکه برای هفتمین بار از آغاز حمله به این منطقه تاکنون تکرار شده است.
این نهاد دولتی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست با قطع تعمدی خطوط ارتباطی در نوار غزه به صورت کامل می‌کوشند نسل کشی فلسطینی‌ها را در این باریکه تکمیل کنند. این جنایت برای چندمین روز پیاپی در نوار غزه تکرار شده است.
دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه تصریح کرد: قطع خطوط ارتباطی و اینترنت در این باریکه به معنی وقوع فجایعی است که زندگی فلسطینی را در این منطقه تهدید می‌کند. تعداد زیادی از شهدا و زخمی‌ها وجود دارند که بدون وجود شبکه‌های ارتباطی نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.
این دفتر دولتی تاکید کرد: این روند باعث می‌شود تعداد شهدا در نوار غزه به صورت گسترده‌ای افزایش پیدا کند. رژیم صهیونیستی به دنبال وخیم‌تر کردن اوضاع انسانی در نوار غزه با قطع خطوط ارتباطی است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 27 دی 1402 - 9:4:50