امیرعبداللهیان: ایران به نیروهای مقاومت منطقه دستور نمی‌دهد

دو شنبه 25 دی 1402 - 9:25:15
امیرعبداللهیان: ایران به نیروهای مقاومت منطقه دستور نمی‌دهد

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به غزه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است ، گفت: نیروهای مقاومت در منطقه از جمله یمن بطور مستقل و در چارچوب مصالح خود اقدام می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران به آنها دستور نمی‌دهد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حسین امیرعبداللهیان در جمع نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور که برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گردهم آمده بودند، پس از ادای احترام به روح بلند امام راحل رحمة الله علیه و شهدای مقاومت خاصه شهید سلیمانی و نیز شهدای اخیر مقاومت در منطقه و تجلیل از ابتکار شایسته حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در تمرکز بر مقاومت در این اجلاس، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت عرصه سیاست خارجی و عرصه بین‌الملل ارائه کرد.
وی با تمرکز بر نقش آفرینی محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، بر اهمیت بازشناسی محیط فعالیت جبهه مقاومت اشاره کرد و با تبیین وضعیت کنشگران متنوع بین‌المللی اظهار داشت: در دنیای پیچیده‌ای که امروز مقاومت در آن نقش‌آفرینی می‌کند، جهان شاهد بود که تنها یک گروه مقاومت آزادیبخش یعنی حماس، در عملیات هفت اکتبر ساختار سیاسی امنیتی و وضعیت روانی رژیم اشغالگر را فروپاشید.
امیرعبداللهیان با اشاره به ماهیت عملیات طوفان الاقصی به عنوان عملیات ضداشغالگری یک جنبش آزادیبخش علیه یک رژیم اشغالگر و نامشروع افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی تلاش کردند تا عملیات هفت اکتبر را اقدامی تروریستی معرفی کنند که با دیپلماسی سازنده مقاومت این نگاه رنگ باخت.
وزیر امور خارجه اظهار داشت: در ۱۰۰ روز بمباران مستمر و وحشتناک، رژیم صهیونیستی، به رغم کشتار بیش از ۲۵ هزار نفر از شهروندان و بویژه زنان و کودکان فلسطینی نتوانست به هیچیک از اهداف اعلام شده خود دست یاید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 25 دی 1402 - 9:25:6