صدویکمین روز «طوفان الأقصی» ؛ وعده بایدن به خانواده اسرای صیهونیست

دو شنبه 25 دی 1402 - 9:12:35
صدویکمین روز «طوفان الأقصی» ؛  وعده بایدن به خانواده اسرای صیهونیست

وعده بایدن به خانواده‌ اسرای رژیم صهیونیستی در نزد حماس ، یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و تأکید یمن بر ادامه حملات علیه رژیم اسرائیل، از مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ناکامی رژیم اسرائیل بعد از گذشت صد روز از حمله به غزه برای از بین بردن حماس و از همه مهم‌تر شکست در بازگردان همه اسرای صهیونیست نزد مقاومت منجر به اختلاف و سرافکندی در بین صهیونیست‌ها شده است؛ مسئله‌ای که رئیس جمهور آمریکا که در  حمایت از جنایت‌های تل‌اویو در صدروز گذشته علیه غزه، چیزی کم نگذاشته، به میدان بیاید و وعده بازگردان این اسرا را بدهد که بیشتر یک تبلیغ انتخاباتی برای جذب آرای صهیونیست‌های آمریکاست.
رئیس جمهور آمریکا بعد از 100 روز از ناکامی کشورش و رژیم اسرائیل در بازگرداندن اسرای صهیونیست گفت که واشنگتن به تماس‌های مستمر خود با قطر، مصر و اسرائیل به منظور بازگرداندن اسرای صهیونیست نزد حماس ادامه خواهد  داد.
بایدن همچنین گفت که به اسرا و خانواده‌های آن‌ها تأکید می‌کند که در کنار آن‌ها ایستاده و هرگز از بازگرداندن این اسرا به خانه‌هایشان دست از تلاش برنخواهد داشت.
خبر دیگر اینکه، علی رغم حملات مشترک آمریکا و انگلیس به مواضع ارتش یمن طی روزهای جمعه و شنبه، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور ایران بر تداوم عملیات‌های تلافی‌جویانه صنعاء علیه صهیونیست‌ها تا شکست محاصره و توقف جنگ علیه غزه تأکید کرد.

مهم ترین تحولات بامدادی صدویکمین روز از طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

با گذشت صد روز از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین در این باریکه، در روزهای اخیر حمله‌های نظامیان و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه و کرانه باختری افزایش یافته و نیروهای مقاومت در این منطقه نیز نیز در حال مقابله با تهاجم صهیونیست‌های هستند.
ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز دوشنبه موج جدید حملات گسترده موشکی و توپخانه‌ای ضد شمال نوار غزه و شهر خان یونس در جنوب را آغاز کرده است. 
 خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که رژیم صهیونیستی از ساعتی پیش حملات گسترده وحشیانه‌ای را ضد مناطق مختلف نوار غزه آغاز کرده است. این در حالی است که درگیری‌های زمینی شدیدی در جبهه‌های مختلف دنبال می‌شود.  بر اساس این گزارش عمده حملات موشکی رژیم صهیونیستی بر شمال نوار غزه متمرکز شده است، علاوه بر اینکه توپخانه‌های رژیم اسراییل نیز همچنان مرکز شهر خان‌یونس و منطقه قیزان النجار و البطن السمین را هدف قرار می‌دهند. بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز به سمت شرق شهر خان یونس تیراندازی می‌کنند. 

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های اشغالگران در حمایت از غزه

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای حمایت از غزه و پاسخ به جنایات و کشتارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سه پایگاه اشغالگران را در عراق و سوریه مورد حمله موشکی و پهبادی قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که به وارد کردن ضربات بیشتر به مواضع دشمن ادامه خواهد داد.

تأکید یمن بر تداوم عملیات‌های ارتش این کشور علیه صهیونیست‌ها

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان تماس تلفنی با «مهدی المشّاط»، رئیس این شورا داشته و المشاط طی این تماس بر تداوم عملیات ارتش یمن علیه صهیونیست‌ها تا توقف جنگ و محاصره علیه یمن تأکید کرده است.

گردان‌های القسام به زودی فیلمی از اسرای صهیونیست منتشر خواهد کرد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس با انتشار ویدیوئی کوتاه اعلام کرد که درباره سرنوشت اسرای صهیونیست نزد خود روشن‌گری خواهد کرد. در ویدیوئی که بخش رسانه‌ای القسام منتشر شده، تعدادی از اسرای صهیونیست خود را معرفی می‌کند و در متنی که در این ویدیو آمده، نوشته است: منتظر بمانید! فردا (دوشنبه) شما را در جریان سرنوشت ‌آن‌ها می‌گذاریم. حکومت شما دروغ می‌گوید.

عضو حماس: مقاومت فلسطین می‌تواند به مقاومت ادامه دهد

سامی ابو زهری، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس گفت که مقاومت فلسطین در غزه این توانایی را دارد که نبرد با متجاوزان هرچقدر طولانی شود، مقاومت کند و دشمن اشغالگر به هدف خود که نابود کردن حماس است، هرگز نمی‌تواند دست یابد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 25 دی 1402 - 9:10:26