در برنامه فلسطین الصمود مطرح شد:

سفر بلینکن به منطقه باهدف کاهش تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی بود

شنبه 23 دی 1402 - 11:16:3

یک تحلیلگر سیاسی هدف از سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به چند کشور غرب آسیا را کاهش تلفات و خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعلام کرد.

ویژه‌ -الکوثر دکتر «عمران زهوی » کارشناس رسانه و سردبیر پایگاه خبری « الحقیقه »  در گفتگو با برنامه «فلسطین الصمود»  شبکه الکوثر به  اهداف  آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا به چند کشور منطقه از جمله  بحرین و مصر اشاره کرد و گفت: وقایع قبل از هفتم اکتبر که  رزمندگان  حماس عملیات  طوفان الاقصی را آغاز کردند با بعد از این تاریخ،  باهم متفاوت است اما آنچه مهم است اینکه با آغاز طوفان الاقصی، پیمان ابراهیم  و روند عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر برای همیشه از بین رفت.
وی افزود: آمریکایی ها در تلاش هستند از جنگ غزه با کمترین ضرر خارج شوند چون فهمیدند که رژیم صهیونیستی در جنگ ضد حماس هیچ کاری نتوانسته صورت دهد.
دکتر زهوی در خصوص روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی گفت : سران و شاهان برخی کشورهای منطقه  امیدوار بودند که  با امضای پیمان عادی سازی ، رژیم اسرائیل از آنها محافظت کند اما اکنون شاهد این هستیم که رژیم اشغالگر حتی قادر به حفاظت خود از حملات مقاومت هم نیست و به همین دلیل، روند عادی سازی کم رنگ شده است.
این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا پیوند کشورهایی که روند عادی سازی را طی می کردند با رژیم صهیونیستی حفظ کند و به دنبال کاهش خسارات  سیاسی و نظامی  رژیم اسرائیل است .
وی افزود: به همین دلیل آمریکایی ها دست به کاری می زنند که صهیونیست ها نتوانستند با جنگ به آن دست پیدا کنند و یکی از آنها  اعمال فشار بر لبنان است  برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱.
سردبیر پایگاه خبری « الحقیقه »تصریح کرد: براساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت ، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند و رژیم  ارتش اسرائیل نیز موظف شد نیروهای خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند اما رژیم اشغالگر قدس همین قطعنامه را نقض کرد. 
به گفته این کارشناس،  آمریکایی ها  تلاش می کنند از جنگ غزه کمترین ضرر را متحمل شوند و به همین علت اصلا با گسترش جنگ در منطقه موافق نیستند.
دکتر عمران زهویی در پایان سخنان خود گفت: پس هدف از سفر بلینکن کاهش خسارات ، ضرر و تلفات آمریکا و اسرائیل در جنگ است هرچند در میدان، محور مقاومت پیروزنهایی است و صهیونیستها  دست و پای بی نتیجه می زنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 دی 1402 - 11:9:21