نودونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه بمباران بیمارستان ها و اردوگاه‌ها

شنبه 23 دی 1402 - 9:26:18
نودونهمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه بمباران بیمارستان ها و اردوگاه‌ها

بمباران هوایی و زمینی بخش های مختلف نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و حمله به کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ارتش رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از سه ماه از آغاز تجاوز خود به نوار غزه بامداد امروز حمله‌های گسترده‌ای را علیه بیمارستان و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در این باریکه انجام داد.
رسانه‌های خبری گزارش دادند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز حمله‌های گسترده‌ای را علیه منطقه‌های اطراف بیمارستان شهدا الاقصی واقع در مرکز نوار غزه انجام دادند.
شبکه الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروزشنبه  حمله‌های جدیدی را علیه مرکز شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام دادند.
این حمله‌ها در محوری انجام می‌گیرد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رخ داده است.
فعالان فلسطینی اعلام کردند که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همراه با حمله‌های توپخانه ای این رژیم علیه بخش‌های مختلف باریکه از جمله اطراف اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی در مرکز نوار غزه بوده است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اطراف چادر محل اسکان آوارگان فلسطینی را در شرق گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند که در این جنایت دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی هم زخمی شدند.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده تعدادی از این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند.

حمله اشغالگران به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه به صورت گسترده‌ای به بخش‌های مختلف کرانه باختری یورش بردند.
این عناصر صهیونیست برای بازداشت یک فلسطینی به شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری حمله کردند و در نهایت نتوانستند وی را بازداشت کنند. در این حین جوانان فلسطینی با آتش زدن لاستیک در محله کفرسابا واقع در این شهر مانع پیشروی عناصر صهیونیست شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه نیز حمله کردند

این در حالی است که بامداد امروز در درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر صهیونیست در شهرک ادورا در نزدیکی الخلیل سه فلسطینی به شهادت رسیدند.
ساعاتی پیش از این منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر متجاوز در شهرک ادورا در غرب الخلیل خبر داده بودند. منابع عبری زبان نیز تاکید کردند که گروهی از مبارزان مقاومت به داخل شهرک صهیونیست‌نشین «ادورا» نفوذ کرده و درگیری شدیدی در این منطقه در جریان است.
شهر بیت لحم واقع در کرانه باختری نیز شاهد حمله اشغالگران صهیونیست بوده است.

تنش میان تل آویو و همپیمانانش

از سوی دیگر سایت خبری آکسیوس به نقل از مسؤولان آمریکایی گزارش داد که سخنان وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره غزه باعث افزایش تنش میان این رژیم و همپیمانان آن به ویژه آمریکا شده است.
پیش از این سایت آکسیوس به درخواست وزرای صهیونیست مبنی بر به آتش کشیدن نوار غزه و بیرون کردن ساکنان آن اشاره کرده بود.

معلول شدن هزاران نظامی صهیونیست در درگیری‌های زمینی غزه

پایگاه خبری عبری زبان واللا فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی معلول شدن ۴ هزار نظامی خود در جنگ غزه را تأیید کرده و برآوردها نشان می‌دهد که مجموع نظامیانی که در این جنگ معلول شدند، به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.
همچنین پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد که فرمانده گردان ۸۲۲۶ و گردان ۳۶۳ ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت در نوار غزه زخمی شدند.
علاوه بر این «یواو لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه اسرائیل الیوم به مناسبت نزدیک شدن جنگ در غزه به روز صدم تاکید کرده است که تل آویو همچنان به دنبال پیروزی غیرقابل تحقق در غزه است.
این کارشناس عبری زبان همچنین در ادامه گفت: بازگرداندن اسرا از غزه به این زودی اتفاق نخواهد افتاد و ارتش در تقلا برای کسب یک پیروزی رسانه‌ای است و این در حالی است که حماس همچنان در میدان قدرتمند ظاهر شده و به مبارزه ادامه می‌دهد و وعده‌های پس از هفتم اکتبر محقق نشده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 دی 1402 - 9:25:38